Spletni trgovci prijaznejši od klasičnih

Avtor: Aljoša Domijan | Objava: 12.11.2008

Kljub številnim prednostim kupovanja izdelkov prek spleta evropskim uporabnikom tovrstni nakupi očitno še niso dovolj blizu. Večina jih namreč spletne trgovine uporablja predvsem za pridobivanje informacij, kupujejo pa še vedno raje v klasičnih trgovinah.


(i-StockPhoto)

Najprej varnost
 
Brez strahu! Nobenega dvoma ni, da je kupovanje prek spleta varno. Razprave o varnosti spletnega nakupovanja so stare toliko kot e-nakupovanje samo. Takrat je bila to novost, polna neznank, in tudi tisti za novotarije nekoliko bolj odprti kupci so imeli vrsto vprašanj. Kaj se dogaja z mojimi podatki? Ali je možno podatke o kreditni kartici, ki jih vnesem v podatkovno bazo prodajalca, uporabiti brez moje vednosti? Ali lahko kdo »prisluškuje« moji izmenjavi podatkov prek spleta in mi tako ukrade podatke? Na vsa ta in še vrsto drugih podobnih vprašanj so morali e-trgovci v sodelovanju s ponudniki kreditnih kartic odgovoriti še pred razmahom e-nakupovanja.
 
Danes strahu ni več. Imamo tehnologijo, postopke in zakonodajo, ki zagotavljajo varno in brezskrbno nakupovanje prek spleta. Kljub temu so razlike v obsegu prodaje med posameznimi državami skoraj neverjetne. Žal Evropska unija na tem področju zaostaja. Vzrokov za to ne moremo več iskati v pomanjkljivi zakonodaji ali tehnoloških rešitvah. Resnici na ljubo je marsikaterega prebivalca EU še vedno strah plastičnega denarja, kaj šele tega, da bi s kartico plačeval prek spleta. Ponudniki kreditnih in bančnih kartic žal v Evropi še vedno niso opravili svojega dela. Slovenija pri tem ni izjema. Visoke bančne provizije, zapleteni postopki in neodločen nastop finančnikov, kadarkoli steče beseda o varni uporabi kreditnih kartic prek spleta, so ovire, ki jih evropski spletni trgovci ne morejo premagati sami.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *