Stalno inoviranje je edini pogoj dolgoročnega obstanka

Avtor: Martina Budal | Objava: 11.11.2013

Otmar Zorn je bolj kot uspešen podjetnik javnosti znan kot nekdanji član akreditacijskega sveta AUKN in nadzornega sveta SOD. Širjenje dobrih praks je del podjetnikove družbene odgovornosti, je prepričan, četudi je na ta račun večkrat izpostavljen ostri javni kritiki.


Otmar Zorn: »Moramo imeti družbeno odgovornost, ker bi lahko s svojimi zgledi in svojim načinom dela pomagali drugim ustvarjati pozitivno atmosfero.«

Je (so)lastnik in direktor dveh podjetij - Iskra Zaščite in Varsi, obe sta bili ustanovljeni na prelomu 80. let prejšnjega stoletja. Varsi izhaja iz nekdanje Iskre, pri Zaščitah je Iskrino le ime. Takrat se nam je zdelo, da nam bo ime uveljavljene blagovne znamke pomagalo pri prodoru na tuje trge, a se je izkazalo ravno obratno, pove Otmar Zorn. Danes je Iskra njihova blagovna znamka, tako kot Zaščite, na kateri si večina tujcev »lomi jezik«. S poslovnimi partnerji se pogosto pošalijo na ta račun, neizgovorljivost pa je postala razlog, da si jih zapomnijo, so tisti, katerih imena ni mogoče izgovoriti.

 

Z Iskro je Zorn povezan od začetka poklicne poti, saj je v njej začel kot tehnolog. In prvi dan v službi je omedlel. Zaradi 10.000 gorilnikov plina v proizvodnji je bil v prostoru slab zrak, se spominja. A ga to ni odvrnilo od proizvodnje, tam se ustvarja nova vrednost, pravi. Ta je vse bolj razpršena po vsem svetu. Proizvodnje zaradi nižjih stroškov sicer niso preselili na Kitajsko, so pa tam skupaj s partnerjem odprli nov proizvodni obrat Iskre Zaščite, v katerem delajo za kitajski in ameriški trg. Načrtujejo tudi tovarne v Braziliji, Indiji in Srbiji, v naslednjem letu naj bi končali proizvodnjo v Rusiji. »Vsaka država v teh kriznih časih hoče razvijati lastno gospodarstvo in zaposlovati svoje ljudi,« pove Zorn.

 

A tisto, zaradi česar je Iskra Zaščite med tremi vodilnimi svetovnimi proizvajalci prednapetostnih zaščit, ni poceni proizvodnja. Tu ni prihodnosti, množična proizvodnja bo domena Kitajcev, ostali bomo morali staviti na znanje, pravi Zorn. Treba je delati nove in boljše izdelke in kljub padanju cen ohranjati minimalno akumulacijo za vlaganje v inovacije. »Imamo svetovno nove izdelke, vendar so ti taki samo leto ali največ dve, potem nas prekopirajo. Zato moramo iskati ves čas kaj novega, to je edina možnost za dolgoročni obstanek,« pojasni sogovornik.

 

Nismo edini, ki želimo biti najboljši

 

Da bi v prihodnje še izboljšali svoj položaj, usmerjajo moči v nove tržne niše, specialne rešitve, energetski menedžment, storitve in sisteme. Nič revolucionarno novega, je pa tu večja dodana vrednost, pravi Zorn in dodaja, da je za podjetje pomembno, da gleda na dolgi rok. Zato, na primer, danes delujejo na področju zelene energije, četudi tu trenutno ni velikega iztržka. Med pomembnimi segmenti so tudi komunikacije, naftna in plinska podjetja, vojska in policija, železnice.

 


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *