Ste kreativni in dinamični? Ste inovativni in ciljno usmerjeni?

Avtor: Petra Bauman | Objava: 10.03.2014

To je uvodni del oglasa, za kakršnega se odločijo mnoga podjetja. Kdor išče zaposlitev, bo na takšna vprašanja težko odgovoril z NE, a prvi izbor naredi že vrsta dela, izobrazba in ostali formalni pogoji, ki jih delodajalec zahteva (znanje tujega in računalniškega jezika, lasten prevoz itn.).


Kako najti najboljšo osebo za prosto delovno mesto in kako priti do sinergije med obema stranema?

Izmed številnih zaposlitvenih oglasov, ki so dnevno objavljeni na spletnem portalu Mojedelo.com, smo naključno izbrali oglas za specialista za digitalni marketing (m/ž) podjetja Ilirija, ki bo izbrancu omogočilo zaposlitev za določen čas enega leta s trimesečnim poskusnim delom in možnostjo poznejše zaposlitve za nedoločen čas. Oglas je bil objavljen štirinajst dni na dveh zaposlitvenih portalih ter na spletni strani podjetja, nanj se je prijavilo 120 oseb. Izbor bo opravljen v mesecu marcu. Suzana Burnik, kadrovnica v tem srednje velikem podjetju s 175 zaposlenimi, pojasni, da bodo samo na podlagi branja prispelih vlog že izločili okoli 100 kandidatov, ostalih 20 do 30 pa bo povabljenih na predstavitveni pogovor. Uporabili bodo metodo izpraševanja in s pomočjo izkušenih sodelavcev opazovali tudi značajske lastnosti, motivacijo  Pri pogovorih bo sodelovalo več ljudi, držijo pa se pravila, da več oči več vidi. »V izbirnem postopku bodo verjetno trije krogi pogovorov. Prvi je predvsem predstavitveni, na naslednjem pa bomo zastavili tudi kakšne konkretne naloge. Morda bodo kandidati morali napisati kratek 'post' za Facebook, predlagati optimizacijo oglaševanja na Googlu, imeti del pogovora v angleščini «

 

Klasični pogovor z opazovanjem

 

Marjetka Mikulandra, ki ima za seboj že 30 let delovnih izkušenj na kadrovskem področju, in sicer v podjetju Marles pa tako opiše potek kadrovanja za monterja-serviserja montažnih stavb na terenu:

- objavimo prosto delovno mesto na zavodu za zaposlovanje in v medijih z zahtevami, ki so določene v opisu delovnega mesta v skladu z aktom o organizaciji in sistemizaciji delovnih mest,

- sprejemamo vloge v objavi določenem roku v pisni ali elektronski obliki,

- analiziramo prispele vloge in opravimo prvo selekcijo glede na izpolnjevanje osnovnih pogojev (izobrazba, delovne izkušnje, dodatna znanja),

- vabimo na prvi krog pogovorov, ki poteka na sedežu podjetja in kjer sodelujejo vodstveni in vodilni delavci tega oddelka, neposredno nadrejeni strokovni delavec in kadrovik, število povabljenih kandidatov je različno, niha pa med 10 in 30,

- glede na pridobljene obojestranske dodatne informacije, oblikujemo seznam kandidatov za drugi krog pogovorov, ki poteka v isti sestavi, število niha med 4 do 8 kandidatov,

- na končni pogovor povabimo izbranega kandidata, kjer dobi vsa navodila glede zdravniškega pregleda, osnutek pogodbe o zaposlitvi, seznani se z akti podjetja in dogovorimo se o datumu sklenitve pogodbe o zaposlitvi oziroma delovnega razmerja. Brezposelni kandidati želijo z delom začeti čim prej oziroma takoj, tisti, ki prihajajo od drugega delodajalca, pa se nam pridružijo po izteku odpovednega roka ali sporazumni razvezi prejšnje zaposlitve.

 

Šesti čut

 

Bodoča diplomantka socialne gerontologije na Almi Mater Europaea (Evropskem centru Maribor) Maja Štager s svojo študijsko kolegico odpira podjetje oziroma zavod za povezovanje generacij. Ker gre povečini za delo s starejšimi, bosta sčasoma potrebovali nove sodelavce, najraje z izobrazbo socialnega gerontologa. Pravi, da se bosta kot poslovni partnerici odločali skupaj in pri tem poslušali šesti čut, ki ju še nikoli ni razočaral. Na pogovoru bosta poleg strokovnega znanja ocenjevali obnašanje potencialnih prihodnjih sodelavcev, njihovo toplino, rahločutnost, srčnost in prijaznost. Poleg kandidatovega zanimanja za delo ju bo zanimalo tudi, kaj že ve o samem zavodu: »Če bi bil denar tisti prvi, ne bi razmišljala, ali bi ga zaposlila ali ne. Odgovor je jasen.«

 


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *