Storitve v oblaku niso več megla

Avtor: Matic Zupančič | Objava: 08.08.2012

Pred dvema ali tremi leti je svet informacijske tehnologije zajel val prevzemanja izrazja iz meteorologije. Oblaki so postali veliki hit, a seveda najprej zgolj v tehničnih krogih. Megla okrog oblakov se tudi zaradi vedno bolj kakovostne ponudbe končno razblinja in v članku jo bomo skušali odpihniti še preostanek.


Balirka.com - poslovna dokumentacija na enem mestu.

Storitve v oblaku bi po analogiji še najlažje primerjali s trendom, ki ga je poslovni svet z najemanjem zunanjih storitev vpeljal že pred leti. Ni torej potrebe, da bi se ukvarjali s postavljanjem lastne informacijske infrastrukture, če pa je v internetu (oblaku) nekdo, ki ponuja prav to, kar potrebujemo, nam pri tem nudi podporo, če se kaj zatakne, in obenem zagotavlja še precej večjo razpoložljivost sistemov, kot bi si jo lahko sami privoščili. Mi pa se ukvarjamo s tem, kar najbolj znamo - s svojim poslom.
 
Odpihnite pomisleke
 
Prvi pomislek, ki se poraja uporabnikom, ki že aktivno razmišljajo o uporabi storitev v oblaku, je navadno povezan z dostopnostjo interneta. Vsaj v urbanih središčih in tudi že na periferiji so danes razmere neprimerno boljše, kot so bile, denimo, pred petimi leti. Internet je na voljo praktično povsod, pa tudi če odpove en dostop, nam navadno zna povsem običajen mobilni telefon posredovati dostop do interneta kar prek mobilnega omrežja. Nekatere storitve si delajo tudi lokalne kopije podatkov v računalniku, zato neprekinjena povezava v internet niti ni potrebna – take so storitve za shranjevanje datotek (Dropbox, Google Drive itn.).
 
Naslednji pomislek je namenjen zanesljivosti delovanja storitev. Stroški za zagotavljanje neprekinjenega delovanja in poslovanja začno eksponentno rasti, ko enkrat presežemo 99-odstotno razpoložljivost (3,65 dneva izpada storitve v letu oziroma 1,68 ure na teden) in si jih velikani industrije informacijske tehnologije (Amazon, Fujitsu, Google, Microsoft in drugi) precej lažje privoščijo kot pa povprečno podjetje v Sloveniji. Za ilustracijo dodajmo, da 99,9-odstotna razpoložljivost še vedno pomeni 8,76 ure izpada storitve v enem letu.
 
Prav zaradi nenehnega truda ponudnikov, da bi razpoložljivost storitve približali stotim odstotkom, praktično ni razloga, da bi se tem storitvam v oblaku izogibali zaradi bojazni pred nedosegljivostjo. Z informacijsko opremo v lastnih prostorih se namreč lahko zgodi precej daljše nedelovanje informacijskega sistema, kot pa če bi postal nedosegljiv celoten oblak.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *