Strokovnjaki za čistočo

Avtor: Mojca Svetičič | Objava: 10.02.2004

Ko so vam prah in nečistoča poslovni izziv. Od storitev na domu do čiščenja velikih poslovnih zgradb.



Tudi pri nas so minili časi, ko je imelo vsako podjetje, vsaka poslovna ali javna stavba svoje čistilke in čistilce. Ugotovili so namreč, da se to delo bolj splača zaupati profesionalcem, kot pa imeti čistilke na svojem plačilnem seznamu. Vse več pa je tudi gospodinjstev, ki za večja čiščenja najame čistilni servis ali gospodinjo, ki poskrbi, da je stanovanje čisto in perilo zlikano.

Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.

Tudi pri nas so minili časi, ko je imelo vsako podjetje, vsaka poslovna ali javna stavba svoje čistilke in čistilce. Ugotovili so namreč, da se to delo bolj splača zaupati profesionalcem, kot pa imeti čistilke na svojem plačilnem seznamu. Vse več pa je tudi gospodinjstev, ki za večja čiščenja najame čistilni servis ali gospodinjo, ki poskrbi, da je stanovanje čisto in perilo zlikano.  

Pod drobnogled smo vzeli tri podjetnike, ki jim prah in nečistoča pomenijo poslovni izziv: Jozefine je s čiščenjem rešila svoj eksistenčni problem, gospodinjski servis Milence Mijatovič si je za tržno skupino izbral gospodinjstva, v Čistoči so uspešno izkoristili priložnosti, ki jih je v devetdesetih letih ponudila široko odprta tržna niša. Na naslednjih straneh vam predstavljamo njihove zgodbe, izkušnje in nasvete. 

Razmeroma majhna naložba
Mikavnost čistilne dejavnosti je v tem, da gre za razmeroma majhno naložbo, ki se dokaj hitro povrne. Ne potrebujete poslovnih prostorov, saj je malo verjetno, da se boste s strankami srečevali na svojem domu. Dovolj je že, če imate primeren prostor, kjer boste shranjevali čistilno opremo. Začetna naložba se razlikuje glede na storitve, ki jih vaš čistilni servis ponujal. Manjša bo, če se odločite za gospodinjski servis, saj potrebujete le najosnovnejše čistilne pripomočke ter sesalnik za suho in mokro čiščenje. Več vrst čiščenj kot izvajate, več različnih strojev in pripomočkov potrebujete.  

Strokovnost in podjetnost
Potrebna znanja in spretnosti so seveda odvisni od vrste čistilnih storitev, ki se jih boste lotili. Glede potrebnih čistilnih znanj je najenostavnejša in najmanj zahtevna čistilna dejavnost gospodinjski servis. Čiščenje javnih in poslovnih prostorov, talnih oblog in druga posebna čiščenja pogosto zahtevajo uporabo posebne opreme in čistilnih tehnik, ki se jih morate naučiti.  

Zgolj poznavanje tehnologij in tehnik čiščenja ni dovolj. Potrebujete tudi nekaj osnovnih poslovnih spretnosti. Poznati morate osnove poslovanja, biti morate sposobni samostojnega delam, znati morate učinkovito razporejati delo, za uspeh pa potrebujete tudi komunikacijske spretnosti oziroma sposobnost vzpostavljanja stikov in iskanja strank. Bolj ko boste rastli, bolj premišljena mora postati vaša marketinška strategija.  
Najpomebnejši lastnosti, brez katerih vam v čistilnem poslu ne bo uspelo, sta poštenje in zanesljivost. »Stranke morajo ljudem, ki čistijo njihove prostore, popolnoma zaupati,« se strinjajo naši sogovorniki.

Posel in trg

Dejavnost

Dejavnost čistilnih servisov je zelo široka. Lahko gre za manjšo dejavnost – ko imate nekaj strank z manjšimi poslovnimi prostori, druga skrajnost pa so servisi, ki zmorejo očistiti vsak dan celo več poslovnih zgradb. Kot v vsakem poslu, večji ko si, bolj se stvari formalizirajo. Treba je uvajati standarde, sisteme nadzora, organizirano šolati kader. Standardno čiščenje se potem razširi v ponudbo čiščenja tudi okolice, steklenih površin, talnih oblog, oblazinjenega pohištva, navadnih in lamelnih zaves, žaluzije, impregnacijo marmorja ... Da lahko vi in vaši sodelavci uspešno vodijo tak posel, morate obiskovati seminarje in odpotovati na kakšen sejem ali strokovno ekskurzijo v tujino, da si ogledate novo opremo.

Odpira pa se tudi trg za čiščenje domov, kjer lahko čiščenje (redno ali generalno) dopolnite tudi z drugimi storitvami, kot so pranje in likanje. Dejavnost v manjšem obsegu omogoča pri delu osebno noto, ki jo ljudje zelo cenijo.

Na splošno lahko za dejavnost čiščenja oziroma vzdrževanja prostorov rečemo, da bo to vedno bolj zanimiva dejavnost, čeprav je konkurenca »na zgornjem koncu« že zdaj huda. Toliko, da lahko neuradno povemo, da se za pridobivanje čiščenja velikih prostorov na razpisih dogajajo kar zgodbe, o katerih uradno ne boste zvedeli nič.

Oprema in začetni finančni vložek

Odvisno od tega, kako velikopotezno se boste lotili posla. Za manjši obseg posla potrebujete nekaj osnovnega orodja za čiščenje, ki ga ima vsako gospodinjstvo, in dobrega dobavitelja za čistila, da pri delu ne izgubljate preveč. Če hočete imeti celovito ponudbo, tudi dober sesalnik za mokro in suho čiščenje. Vaš začetni vložek bo znašal približno 300.000 SIT. Ne pozabite pa na denar za oglaševanje, saj boste le tako lahko pridobili stranke.

Če želite ponuditi celovito storitev, boste za nakup opreme na začetku potrebovali približno 25.000 evrov. Za ta denar dobite kombinirani stroj, stroj za ekstrakcijo, nekaj vozičkov in sesalnikov ter opremo za nekaj čistilk.

Potencialni zaslužek

Zavedati se morate, da z gospodinjskim servisom ne boste na hitro obogateli. Zaradi konkurence med večjimi ponudniki danes predvsem poteka borba za nove stranke oziroma tržni delež. Zavedajte se tudi, da 80 % stroškov obsegajo plače zaposlenih.

Kot omenjeno, se za storitve na domovih trg počasi odpira.

Pri tem veljajo naslednje cene:
- redna pomoč v gospodinjstvu: 1836 SIT na uro
- generalna in občasna čiščenja: 2040 SIT na uro
- strojna čiščenja: 4680 SIT na uro

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *