Svetla prihodnost franšizinga

Avtor: Igor Pavlin in Nives Pahor | Objava: 10.01.2006

V Severni Ameriki in v Evropi deluje že preko 10.000 franšiznih sistemov, pravcati bum pa se dogaja v Aziji, zlasti na Kitajskem.


Igor Pavlin: "Slovenci ne znamo dovolj izkoristiti franšizinga."

Kaj se dogaja na franšiznem trgu po svetu? Klasični odgovor bi bil, da je franšizing povsod, kjer je tržna ekonomija v porastu, najbolj seveda tam, kjer so možne velike ekonomije obsega. To pa ne pomeni, da franšizni sistemi ne dosežejo stroškovne točke preloma tudi na manjših trgih, saj se franšizing še naprej razvija trgih, kot so švedski, nizozemski in tudi slovenski. Podatki govorcev na oktobrski konferenci o franšizingu v svetu in v Evropi, ki sta jo priredila Svetovni svet za franšizing in Evropska franšizna federacije v Bruslju, kažejo tako na rast števila sistemov kot na rast števila franšiznih enot. Tako lahko izrečemo oceno, da skupaj v Severni Ameriki in v Evropi deluje preko 10.000 franšiznih sistemov, franšizing v Latinski Ameriki in Aziji pa je tudi v izjemnem porastu − če naj omenimo kar Kitajsko, Indijo, Jugovzhodno Azijo in Japonsko, kjer bi lahko našteli spet na tisoče franšiznih sistemov.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *