Taktična vprašanja vlagateljev na borzi

Avtor: Robert Kleindienst | Objava: 04.08.2008

V tokratnem prispevku si bomo ogledali še ključna taktična vprašanja vlagateljev na borzi, na koncu pa vse skupaj ponazorili s konkretnim zgledom.



V prejšnji številki smo pogledali najpomembnejša »filozofska« in strateška vprašanja, ki si jih mora zastaviti vsak vlagatelj na borzi. Tokrat nadaljujemo s ključnimi taktičnimi vprašanji, za povrh pa bomo predstavili še praktičen zgled varnega finančnega načrtovanja.   

Pomembna taktična vprašanja
 

1. Ne pozabite na občasno prestrukturiranje naložb. 
Kaj storiti, če na borzi ustvarite 100-odstotno donosnost? Če je delež delnic v vaših naložbah pred tem tvoril 30 odstotkov (in je to za vas optimalen delež), potem po eksplozivni rasti tečajev delnic (če so druge naložbe, denimo bančni depoziti, v tem času prinesle na primer 10 odstotkov), delnice kar nenadoma tvorijo 44 odstotkov vašega finančnega premoženja. Delež delnic bi morali v tem primeru ustrezno znižati tako, da bi jih del prodali. Žal veliko investitorjev to zelo nerado stori (»Le zakaj bom prodajal tako odlično naložbo?«), to pa je bil v ZDA po poku tehnološkega balona tudi glavni vir žalostnih zgodb v smislu: »Po borznih padcih se mi je pričakovana pokojnina dve leti pred upokojitvijo prepolovila.«  

Kaj pa če tečaji delnic močno padejo? V tem primeru bi bilo v osnovi ustrezno, da bi delnice dokupili (s prodajo dela drugih, manj tveganih naložb) s ciljem, da dosežete za vas optimalno izpostavljenost delnicam (razen če se je vaša objektivna toleranca tveganja zaradi izgub zmanjšala). Investitorji tudi to neradi storijo, saj jih je po borznih padcih delnice strah kupovati. Hkrati z vsem tem pa ne pozabite, da je treba delež delnic pri približevanju finančnemu cilju zniževati. Priporočam, da opisane spremembe sestave naložb izvajate enkrat letno.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *