Težki časi – hitre finance

Avtor: Tine Juha | Objava: 08.03.2011

Osnovno poznavanje bilanc je vedno koristno, v današnjih časih še toliko bolj. Hitra analiza finančnih izkazov vaših partnerjev vam lahko prepreči marsikateri glavobol ali vas usmeri v uporabo pravilnih prodajnih inštrumentov.



Podjetniki v Sloveniji se, kar pomnim, pritožujejo nad plačilno nedisciplino v državi. Tudi v reviji Podjetnik smo že večkrat obravnavali razliko med prihodki in prilivi, ki je izjemnega pomena za uspeh vašega podjetja. Oziroma, kot sem pred kratkim nekje prebral: prodaja je končana šele, ko je plačana.
 
V trenutnih težkih časih je za preživetje še posebej pomembno iskanje novih kupcev, kar pa prinaša dodatna tveganja. Novih strank namreč ne poznamo, ko z njimi opravimo prve prodaje. Če so te večje, je lahko naša izguba občutna. Temu tveganju se ne moremo popolnoma izogniti, kar tudi ni smiselno, lahko pa ga poskušamo čim bolje obvladati. Eden prvih korakov je vsaj osnovni pregled finančnih izkazov podjetja, s katerim želimo poslovati.
 
Pred predstavitvijo osnovnih podatkov, ki jih je treba o kupcih hitro razbrati iz finančnih izkazov, poudarimo, da gre za približne podatke. Natančnejši izračuni zahtevajo nekaj več znanja in dela, a za namen hitrega pregleda podjetja zadostujejo tudi grobe, hitre ocene, ki jih razlagam v nadaljevanju. Ravno tako je treba pri branju bilance stanja imeti v mislih, da gre pri bilanci za delni odraz finančnega stanja podjetja v določenem trenutku. Ob koncu leta ima na primer lahko podjetje veliko terjatev, ki pa so bile plačane v prvih dneh novega leta in bilanca bi bila precej spremenjena. To je še posebej pomembno, ko pregledujemo navzkrižne kazalce, torej elemente bilance stanja z izkazom poslovnega izida.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *