Trdni temelji spletne trgovine

Avtor: Andrej Remškar | Objava: 12.11.2008

Če boste postavitev spletne prodajalne zaupali skupinici ljudi v podjetju, ste na dobri poti k neuspehu. Spletna prodajalna mora biti v celoti integrirana v podjetje, z vsemi procesi, ki jih zahteva.


Eno od osnovnih pri snovanju spletne prodajalne je to, kako bodo kupci plačevali blago. Najbolj običajno je plačevanje s kreditnimi karticami, skoraj nujna pa je tudi možnost plačila z gotovino po povzetju. (iStockPhoto)

Kdo si ne bi želel, da se njegovi izdelki namesto na domačem dvorišču kar naenkrat prodajajo po vsem svetu? In da je prodajalna odprta neprestano, 24 ur na dan? Prodaja prek spleta je res čudovita pogruntavščina. Seveda se je moramo pravilno lotiti in v tem članku vas bomo usmerili mimo čeri, ki vas sicer lahko čakajo ob brezglavi plovbi po novem morju.  

Oblikovne in tehnične rešitve so le vrh ledene gore 
 
Spletni obiskovalci se bodo najprej srečali s podobo naše spletne trgovine in z njenim uporabniškim vmesnikom. No, pravzaprav se bodo še prej srečali s promocijskimi dejavnostmi, ki jih bodo usmerile v spletno trgovino, a o tem morda kdaj drugič. Oblikovna podoba in uporabniški vmesnik torej poskrbita za prvi vtis. Kupci v fizičnem svetu brez težav ločijo modni oddelek ugledne blagovnice od stojnic s kavbojkami in nogavicami »šest-parov-za-eno-ceno« na vaškem sejmu. Vedo, kaj lahko pričakujejo pri enih in kaj pri drugih. Podobno hitro ocenijo tudi podobo obiskanega spletnega mesta in se odločijo, kam nas bodo uvrstili. 
 
Glede tehnične rešitve le na kratko: v praksi običajno težko prilagodimo svoje poslovne procese že popolnoma izdelanim programskim rešitvam. Veliko boljša je tudi pri spletni trgovini nasprotna pot: šele ko natančno vemo, kaj in kako želimo prodajati prek spleta, se lotimo iskanja rešitve, ki je lahko že delno izdelana (a jo bo verjetno treba še prilagoditi, da bo v celoti ustrezala), lahko pa je narejena popolnoma po meri. V prvem primeru bomo verjetno morali žrtvovati kako od zahtev na račun hitrejše izvedbe in ugodnejše cene. Če pa bo spletna trgovina temeljila na rešitvi, pisani nam na kožo, bomo ob pravilnem načrtovanju za nekaj več denarja dobili sistem, ki bo podprl vse ključne procese ter omogočal bistveno preprostejše uredniško delo.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *