Podjetnik logo
 

Trendi v franšizingu

Avtor: | Objava: 10.04.2002

Nizozemski poznavalec Jan Bezemer nam je navedel tri glavne trende.



V Sloveniji posluje že blizu sto franšiznih sistemov. Kot lahko preberete v rubriki Portret, nastajajo novi domači, ki prodirajo tudi v tujino.

Odličen poznavalec franšizinga Jan Bezemer iz Nizozemske je imel minuli mesec na posvetu o franšizingu v Ljubljani krajše predavanje. Povprašali smo ga, kateri so največji svetovni trendi v franšizingu, in zaupal nam je naslednje tri.

“Prvi trend je ta, da franšizing prodira v nove panoge, kjer ga do zdaj nismo poznali. Doslej je bilo največ franšiznih sistemov v hitri prehrani, maloprodaji in na področju storitev. V zadnjem času nastajajo sistemi celo v industriji.

Drugi trend je ta, da so velika podjetja začela kupovati franšizne verige. Tako sta na primer Shell in Unilever že kupila nekaj obstoječih franšiz. Ta trend je zanimiv za podjetnike, ki razvijajo svoje sisteme, ker se jim odpirajo nove možnosti za morebitno kasnejšo prodajo.

Tretji trend pa je ta, da se franšizing vse bolj uporablja kot način distribucije. Podjetja so spoznala, da je klasična distribucija z večjim številom veletrgovcev in trgovcev na drobno predraga. Proizvajalci vidijo v franšizingu boljše in cenejše možnosti za distribucijo svojih izdelkov in s tem prednosti tudi za kupce. Ta trend je prisoten v vseh panogah, od transporta do kmetijstva.”

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *