Trg lahkih dostavnih avtomobilov

Avtor: Primož Lemež | Objava: 09.07.2011

Prodaja lahkih dostavnih vozil narašča, a še vedno ne dohiteva številk iz leta 2008. Vse bolj priljubljeni so mali dostavni avtomobili, ki jih lahko uporabljamo za poslovne in družinske potrebe.


V prvih petih mesecih letošnjega leta je bilo prodanih 699 več lahkih dostavnikov kakor v enakem obdobju lani.

Ko je kriza, je kriza za vse, pravijo. Po odličnem letu 2008, ko je bilo prodanih kar 8532 lahkih dostavnih avtomobilov, je sledil občuten padec leta 2009 (prodanih je bilo le 5239) in 2010 (5345 avtomobilov). Na tak padec prodaje ima prav gotovo velik vpliv kriza, ki je zajela predvsem mala zasebna podjetja. Varčevati je bilo treba in prvo to doleti avtomobile.
 
Jasno, ko pa so avtomobili tako dobri. Lahko jih voziš vsaj desetletje in več, če vsaj malo paziš na »delovno sredstvo«. Zato niti ni tako pomemben nakup avtomobila ravno v tem trenutku. Z nakupom se da počakati leto, morda celo dve ali tri. Do tega zdaj prihaja, čeprav so se številke začele obračati nekoliko navzgor. Tako je bilo v prvih petih mesecih letošnjega leta prodanih 2826 lahkih dostavnikov, kar je za 699 več kot lani. Za četrtino povečana prodaja. To se sliši že kar lepo, sploh če bi zamolčali prodajo iz leta 2008. V primerjavi s tem letom smo še vedno v kar precejšnjem zaostanku.
 
Prevladujejo »francozi«
 
Na trgu lahkih dostavnikov nekoliko prevladujejo francoski proizvajalci. Letos je kljub nekoliko ostarelemu voznemu parku njihov tržni delež več kot četrtinski, sledi mu domači Renault s samo nekaj manj prodanimi avtomobili. Jasno je, zakaj si potem vsi preostali odrežejo precej manjši kos pogače. Na tretjem mestu je Volkswagen, kar zanj ni tako slabo. Pri njih so letos prodali 420 avtomobilov. Samo za primerjavo – lani so jih pri Volkswagnu v enakem obdobju prodali samo 188. Povečanje gre predvsem na račun novih modelov. Citroen je na četrtem mestu, pri njih pa beležimo rahel padec prodaje. Lani so prodali 347 avtomobilov, letos pa 304. Morda tudi zaradi izredno agresivne tržne politike »bratskega« Peugeota. Vsekakor pa si pri koncernu PSA lahko manejo roke, saj je njihov skupni rezultat res dober. Citroen je zadnja znamka, ki je presegla 10-odstotni tržni delež. Sledijo mu Fiat, Opel (partnerska znamka Renaultu na področju lahkih dostavnikov) ter presenetljivo nekoliko slabše uvrščeni Ford. Saj vemo, da je prav tranzit eden izmed najpriljubljenejših avtomobilov tega razreda s skoraj neskončno možnostjo izbire velikosti, motorjev, pogonov (sprednji, zadnji in celo štirikolesni) v vseh možnih kombinacijah. Tako so jih letos prodali samo 53 (lani 59), najuspešnejši v tem razredu pa je peugeot boxter s kar 10-krat večjo prodajo. Brez sence dvoma in velike filozofije – pri tem igra vlogo samo cena! Vse ostalo je več kot samo zanemarljivo.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *