Trgovina je v genih

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 13.02.2006

Se lahko prodaje naučimo ali se s to spretnostjo že rodimo? Če boste vprašali Viljema Žižmonda, direktorja trgovskega podjetja Živex, bo vsekakor odgovoril, da moraš imeti trgovino v genih ...


Viljem Žižmond: »Trgovanja se lahko delno naučiš, delno pa ga podeduješ.«

V njihovi družini so bili že od nekdaj trgovci. Dedek je pred mnogimi leti trgoval z lesom v sosednji Italiji. Obrtnik je bil tudi njihov oče, danes pa so trgovci tudi bratje - Viljem, Bojan in Klemen, ki so solastniki podjetja Živex.  

Da so dobri trgovci, potrjujejo poslovni rezultati podjetja. Živex samo v Sloveniji zaposluje 74 delavcev in vsako leto povečuje prodajo izdelkov za ureditev vrtov in okolice. Polovico prihodkov ustvari z veleprodajo, po četrtino pa z maloprodajo in inženiringom. Njihov prodajni program vsebuje 15 tisoč izdelkov, v Sloveniji imajo tri lastne trgovine in eno franšizno trgovino, podjetji na Hrvaškem ter v Bosni in Hercegovini in predstavništvo na Kitajskem.  

Biti trgovec je čedalje težje 

Kakšno je pravilo za uspeh v trgovini? Viljem Žižmond pravi, da trgovina ne pomeni samo prodati blago, ampak moraš znati kupcu postreči, mu svetovati, poskrbeti, da se še vrne. To pa ni lahko, čeprav si mojster trgovanja. Velik preizkus je rast podjetja, ko v podjetje prihajajo novi ljudje. Podjetnik mora trgovsko znanje prenašati nanje, še prej pa oceniti, koga lahko vzgoji v trgovca, koga pa ne. Po Žižmondovem mnenju samo učenje še ne naredi dobrega trgovca: »Trgovanja se lahko delno naučiš, delno pa ga podeduješ. Imeli smo sodelavca, ki se je z vsako stranko sprl. Učili smo ga, da tega ne sme delati. Tudi sam je to vedel, vendar ni mogel iz svoje kože. Rekel je, da se drugače ne zna pogovarjati.«

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *