Trgovina v vrtincu sprememb

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 14.04.2006

Trgovino na drobno vse bolj obvladujejo velike trgovske verige, mali trgovci pa postajajo skorajda nepomembni. Kakšni so nadaljnji trendi in kje so vendarle možnosti tudi za male trgovce?



Trgovina na drobno je v zadnjih letih doživela velike spremembe. Pojav velikih trgovskih centrov je korenito spremenil moči na trgu, pa tudi vplival na spremenjene navade potrošnikov. Čeprav se na prvi pogled zdi, da nove prodajalne rastejo kot gobe po dežju, kažejo statistični podatki ravno nasprotno. Število prodajnih mest se namreč krči, saj smo po zadnjih razpoložljivih podatkih Statističnega urada imeli v Sloveniji leta 2004 11.220 prodajaln, ker je za tisoč manj kot leta 1999. Nasprotno pa sta se povečala prodajna površina in število zaposlenih v trgovini na drobno. 

Kaj se dogaja v slovenski trgovini, že dalj časa periodično spremlja tudi raziskovalna družba Gfk Gral-Iteo. Njihove raziskave nazorno dokazujejo, da trgovino na drobno iz leta v leto bolj obvladujejo velike trgovske verige in da postajajo mali trgovci skorajda nepomembni. Če so imeli mali zasebni trgovci še leta 2001 10,6-odstotni tržni delež, se je ta v letu 2005 znižal na pičlih 2,7 odstotka. Nasprotno pa so pridobile tržne deleže tri največje trgovske verige − Mercator, Spar in Tuš. Slovenija je danes celo posebnost v evropskem prostoru, saj tri največje družbe obvladujejo kar 80 odstotkov slovenske trgovine z izdelki za široko potrošnjo.  

Nakupne navade se spreminjajo 

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *