|
|
||
Tudi pevci se odločajo za franšizePred kratkim je svoj prvi franšizni butik odprla slovenska pop zvezda Karmen Stavec
Svetovno priznana blagovna znamka Swarovski je avstrijska podjetniška zgodba o uspehu, ki se je začela že v 19. stoletju, ko je ustanovitelj podjetja Daniel Swarovski izumil stroj za avtomatsko rezanje kristalov (1892). Tri leta pozneje je družina Swarovski ustanovila svoje podjetje v Tirolskih Alpah. Vse drugo je zgodovina. Podjetje, ki je v svetu zaslovelo zlasti s pomočjo modne industrije, sicer deluje na več področjih, od proizvodnje optičnih izdelkov (daljnogledov, teleskopov), brusilnih orodij, do rezanja kristalov in proizvodnje dekorativnih kamnov iz kristalov. Slednje v glavnem uporabljajo v draguljarnah in modni industriji. Njihove ogrlice, uhani in broške so danes znane po vsem svetu. Z njihovimi kristalnimi biseri pa številni modni oblikovalci krasijo oblačila, čevlje in torbice. Tako je tudi podjetje vstopilo v kraljestvo visoke družbe, filmov Jamesa Bonda in hollywoodskih zvezdnikov. Swarovski ima danes na stotine prestižnih franšiznih butikov po vsem svetu (Evropa, Amerika, Azija, Oceanija, Bližnji Vzhod in Afrika), v katerih prodaja modni nakit in modne dodatke iz kristala, obdelanega po svoji tehniki. To so butiki za ljudi z zahtevnim in izbranim modnim okusom. Swarovski v Sloveniji Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom. Modni nakit in modne dodatke Swarovski lahko od oktobra 2004 kupimo tudi v Sloveniji, natančneje v City parku v Ljubljani. V Slovenijo ga je pripeljala, slovenska pop zvezda, Karmen Stavec, skupaj z avstrijskim poslovnim partnerjem.
Priložnost se ji je, kot pripoveduje Karmen, ponudila v okviru njene glasbene katere, ko ji je sedanji poslovni partner ponudil sodelovanje pri poslovnem projektu Swarovski v Sloveniji. »Na začetku sploh nisem vedela, v kaj se spuščam, a imela sem dober občutek, sprejela izziv in ni mi žal«, pripoveduje Karmen. Začetek je bil zelo naporen, se spominja Karmen. Predhodnega znanja o delu v trgovini ali trženju izdelkov takega razreda ni imela, vsega se je morala naučiti od začetka. A kot, pravi, se lahko vsega naučiš, le želja mora biti dovolj močna. Swarovski pa ti, ko te izberejo, ob tem zelo stoji ob strani. Nabava izdelkov in zaloge Swarovski je zelo prožno podjetje. Vodstvo zelo gradi na dobrem odnosu s svojimi partnerji in zaposlenimi. Veliko stvari priporočajo, ničesar pa ne vsiljujejo, pojasnjuje Karmen. Tako jim priporočajo razprodaje in cene, franšiziji pa sami presodijo, kaj trg zahteva, potrebuje in sprejema. Tako tudi, pravi Karmen, prva zaloga ni določena, to franšizij sam izbere na podlagi lastnih izkušenj z lokalnim trgom. Saj te, glede na to, da si pripravljen vlagati, jemljejo kot resnega partnerja in ti zaupajo pri presoji in izbiri. Izobraževanje in stiki z matičnim podjetjem Franšiziji se običajno izobražujejo v že obstoječih franšiznih enotah na podlagi lastnih potreb in izkušenj. Karmen pravi, da je pred otvoritvijo trgovine v Ljubljani tri tedne delala v trgovini Swarovski na Dunaju, da je spoznala celoten poslovni proces, od naročanja, vzdrževanja izdelkov, komuniciranja s sedežem podjetja do prodaje izdelkov. Ker ni imela izkušenj, ji je to zelo koristilo. Sicer pa so stiki s podjetjem redni, in kadarkoli potrebuje franšizij pomoč, jo dobi. Odgovorna oseba za franšize v Sloveniji obišče trgovino enkrat mesečno. Takrat obravnavajo morebitna večja vprašanja glede poslovanja, dvakrat letno pa predstavi tudi nove kolekcije, načine dekoracije izložbenih oken, da so vse trgovine po svetu istočasno videti enako. Slovenci so zahtevni kupci Na začetku, pojasnjuje Karmen, je morda desetina vseh kupcev vedela, za kaj dejansko gre pri blagovni znamki Swarovski. Zato je bilo treba veliko razlage, kaj je sploh to. Slovenske stranke, pravi Karmen, so rade obveščene, rade imajo čim več informacij o izdelku, rade vedo, od kod izdelek izhaja in kaj kupujejo. »Slovenci smo zavestni in dokaj zahtevni kupci, zato vsaki stranki povemo, kaj kupuje«, razlaga dalje Karmen, »tega nikjer ne počno v takem obsegu«. Karmen si prizadeva, da dobi stranka prave informacije, ko se odloči za nakup, in stranke to zelo cenijo. Po osmih mesecih poslovanja imajo že kar nekaj rednih strank. Karmen opozarja, da je treba pred odločitvijo za določeno franšizo je nujno narediti vsaj majhno raziskavo trga, saj vsaka franšiza, vsak posel ne deluje na vseh trgih. Treba je ugotoviti, ali je na trgu sploh potreba po tem, sicer še tako dobra franšiza ne pomaga. Prednosti sodelovanja v franšizni verigi »Franšiza se mi zdi zelo dobra odločitev za začetek, zlasti za nekoga, ki ne želi vlagati preveč v vzpostavitev in upravljanje blagovne znamke, saj z nakupom franšize dobiš že uveljavljeno blagovno znamko in tržni koncept, z uveljavljenimi in preizkušenimi postopki upravljanja«, pojasnjuje na podlagi lastnih izkušenj Karmen. Dobro pa je tudi, opozarja Karmen, da pred odločitvijo preveriš načela, po katerih boš moral poslovati. »Iz lastnih izkušenj lahko povem«, nadaljuje Karmen,« da je velika prednost, če ti franšizor pusti do določene mere tudi proste roke glede poslovanja, če obstaja dobra komunikacija in če ti dopušča določeno stopnjo individualnosti pri odločanju, v skladu z domačim trgom. To je zelo pomembno pri izbiri franšizorja.« Načrti za prihodnost Zdaj, ko je Slovenija sprejela trgovino Swarovski, sta se Karmen in njen avstrijski partner odločila za širitev. Tako bosta konec letošnjega leta odprla nov butik Swarovski v Celju. |
|