|
|
||||||
Tuji zgledi vlečejoTuji internetni nastopi, ki so vam lahko v navdihV pretekli številki smo poročali o podelitvi naših priznanj za najboljše podjetniške nastope - E-podjetnik. Naši ocenjevalci so si po podelitvi vzeli malo dopusta, s tremi pa smo se dogovorili, da se tokrat ne bodo posvetili domačim nastopom, ampak da se bodo malo razgledali po svetu in izbrali en nastop, za katerega menijo, da je vredno, da si ga naši podjetniki ogledajo. Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom. (Sašo Jankovič) Pri iskanju tuje strani, ki bi se lahko primerjala z letošnjim »zmagovalcem« Podjetnikovih spletnih recenzij, z gostilno Šiker, sem se omejil na našo severno sosedo Avstrijo. Ker slovi kot turistična velesila, je bila to videti dobra izbira, a je brskanje po spletu kmalu pokazalo, da bo najti dobro spletno stran dobre avstrijske gostilne precej teže, kakor se je zdelo na prvi pogled. Povzetke iskanja bi lahko strnil v ugotovitev, da je do podatkov o gostinski ponudbi najlaže priti prek različnih spletnih dveri, seznamov in katalogov. Spletnih strani gostiln pa so brskalniki našli zelo malo. To zgovorno ilustrira misel, ki jo je na nedavni podelitvi Podjetnikovih priznanj za najboljše spletne strani izrekel Stanko Blatnik, da namreč izdelovalci spletnih strani pogosto premalo izkoriščajo orodja, ki bi spletnim stranem omogočala dobro uvrstitev na brskalnikih. Vtis je, da skušajo tudi med gostilničarji sosednje dežele mnogi nekaj prihraniti tako, da pri oblikovanju svoje spletne strani izpustijo oblikovalca. Posledica so mnoge po oblikovni plati dokaj uboge spletne strani. Vsi pa se dokaj togo držijo recepta, po katerem je na vrhu strani ime lokala in morda še njegov znak, na levi naslov in drugi osnovni podatki, na desni pa fotografija zunanjščine. Na to lahko gledamo tudi kot na svojevrstno odliko, saj iskalec že vnaprej ve, kje bo kaj našel, oziroma so mu že na prvi strani podani najbolj bistveni podatki. Pri iskanju zglednih spletnih strani pa sem z gostiln raje prešel na kavarne, kjer se tako kakor v resničnem življenju tudi na spletu odraža večja povezanost s trendovskimi gibanji. Vendar na koncu izbrane strani vendarle nisem izbrskal s spleta, ampak iz spomina. Kavarna Einstein na robu strogega dunajskega mestnega središča je za sosesko velikih, starih in brezosebnih pisarniških zgradb presenetljivo prijazen lokal. V njem se na kavi, malici ali pivu križajo poti turistov, študentov in uslužbencev iz okoliških uradov. Vse to se odraža tudi v okusnem, po eni strani zadržanem, po drugi pa vseeno mladostno živahnem značaju lokala. Človek bi domneval, da se bo kaj takega odražalo tudi na spletni strani in res je tako. Zaradi uporabe različnih tonov zelene deluje na prvi pogled sicer precej hladno. Na sploh daje vtis, da oblikovalska ekstravaganca ni bila glavni izdelovalčev cilj. A ima stran kar nekaj omembe vrednih odlik. - Prva so že omenjeni osnovni podatki: naslov, telefon in e-pošta, postavljeni na naslovno stran, levo od imena lokala. Obiskovalcu, ki je prišel na splet samo po te podatke, so tako na voljo že v trenutku, ko stran odpre. Le za povezavo na zemljevid se mora potruditi na dno menija. - Jedilnik je podan le kot tekstovni seznam, ki so mu dodane ikone s povezavami na fotografije. Po zaslugi takega pristopa se prav pri vseh obiskovalcih jedilnik in seznam pijač naložita v hipu. - Spletne rezervacije so opremljene s koledarjem in načrtom lokala. Obiskovalec si tako lahko ogleda zasedenost lokala za različne termine in nato glede na svoje želje in razpoložljivost miz tudi sam rezervira termin in prostor. - Forum na posameznih podjetniških straneh ponavadi zelo hitro degradira v nadzorovano knjigo dobrih vtisov. Temu se je osebje kavarne Einstein izognilo tako, da dosledno odgovarja na vsak vpis. Tako obiskovalcem sporoča dvoje: da jim ni vseeno, kaj si o njih mislijo obiskovalci lokala in spletne strani, in da je stran redno vzdrževana. Slednje je nekaj, po čemer bi se lahko zgledovala prenekatera domača spletna stran oziroma tisti njeni upravitelji, ki jim je redno vzdrževanje strani le odvečna stroškovna postavka. O tem, kakšen vtis naredi na obiskovalca pol leta star datum zadnje dopolnitve, pa smo v Podjetniku že pisali. Pri kavarniškem forumu se mi zdi vredno omeniti tudi narativni slog. Za nas, ki smo iz domačega računalništva navajeni mladostno energičnega, takorekoč agresivnega naslavljanja, bo znabiti deloval sladkobno. A kot vse kaže, naredi na obiskovalce z različnih koncev sveta prijeten vtis. - Zanimivost kavarne so tudi spletne kamere, prek katerih lahko ves čas spremljamo dogajanje v njej. Odlično za promocijo lokala, manj pa za tiste, ki bi v njem iskali zasebnost. Če se na Dunaj odpravljate z ljubimcem ali ljubico in imata vaš partner oziroma partnerica dostop do interneta, potem ta kavarna gotovo ni pravi kraj za vas! - Po svoje je domiselna tudi prodaja spominkov s kavarniškim logotipom prek spleta. Edino pravo pripombo bi imel le na rubriko »dnevna obvestila«, ki pravzaprav ni nič drugega kakor vljudno prikrito ustvarjanje podatkovne baze o potencialnih strankah. www.dell.com (Stanko Blatnik) Pri Dellu prodaja računalnikov temelji na internetu. Za primer podjetja, ki je za prodajo uspešno uporabilo internet, sem iz več razlogov izbral Dell (www.dell.com). Svoje spletišče je podjetje postavilo leta 1994. Prodajo prek njega je uvedlo junija 1996. Decembra istega leta je postalo prvo podjetje, ki je po internetu prodalo za več kakor milijon dolarjev blaga v enem dnevu. Leta 2000 je internetna prodaja obsegala že 50 milijonov dolarjev na dan. Po mnenju strokovnjakov Della 85 odstotkov kupcev na nek način uporabi dell.com v procesu nakupa in več kakor 85 odstotkov prihodka je povezanih s spletnim mestom podjetja. V zadnjem četrtletju je spletišče obiskalo 75 milijonov strank. Dell je izjemno izkoristil prednosti interneta. Oblikovanje spletne strani ni sicer nič posebnega, vendar je navigacija odlična in posamezne strani se odpirajo z rekordno hitrostjo komaj nekaj več kakor eno sekundo. Ko pridete na stran, lahko izbirate med kategorijami dom in domača pisarna, majhna podjetja, srednja in velika podjetja, vlada, izobraževanje in zdravstvo, storitve in podpora strankam. Ko izberete kategorijo, se prikaže stran, na kateri so slikice izdelkov PC, tiskalniki, LCD. Ko kliknete sliko dobite ponudbo za posamezni izdelek. Pri tem lahko izberete ponujeno konfiguracijo, ali pa jo preprosto prilagodite svojim potrebam. Poleg tega Dell ponuja na spletnem mestu kredite, brezplačno dobavo in različne popuste. Naša podjetja, ki nastopajo v internetu ali se pripravljajo za nastop v njem, bi od Della lahko veliko naučila. Pa še nekaj za konec: ko naročate Dellov izdelek, ga boste zagotovo dobili v obljubljenem roku. Ko boste odstranili embalažo, boste ugotovili, da je izdelek v celoti izdelan na Kitajskem. Dell v ZDA ne proizvaja več, samo še distribuira od tam. ------------- Dellova stran likovno nič ne izstopa - je pa funkcionalna. Glavnina strani (spodnji del) je namenjena takojšnjemu vstopu v ponudbo po kategorijah in reševanju problemov, ki jih občutijo uporabniki. naprej:Ko vstopite v eno od kategorij ponudb, vas opozorijo na posebne ugodnosti: če se odločite takoj, imate brezplačno dostavo ali popust ali kaj podobnega. (Robert Rolih) Kako vklopiti internet v poslovno strategijo? Tudi v panogi, ki je izjemno konkurenčna, imajo novinci možnost za uspeh. Seveda ne z običajnimi pristopi in poslovnimi modeli. Uspeh je možen le, če novinec v panogi naredi nekaj nenavadnega, novega. To je leta 1997 uspelo podjetju Build-A-Bear Workshop Inc. Zanimivo ime, boste rekli. Še bolj zanimivo pa je tisto, kar podjetje počne. Podjetje je namreč v izjemno konkurenčen svet prodajalcev igrač vneslo nov, svež veter. Svoje trgovine so zasnovali na čudoviti ideji, ki združuje prodajo plišastih živali in interaktivno doživetje – kupci v trgovini namreč sami sestavijo in oblečejo svojega plišastega ljubljenčka. Ta model trgovine so začinili še z mnogimi zanimivostmi. Vsi zaposleni v trgovini imajo titule, ki vključujejo besedo medved. Tako ima na primer ustanoviteljica zanimivo titulo »Chief Executive Bear«. Zaposleni v trgovini se igrajo z otroki, jih učijo, kako sestaviti plišaste živali, in včasih odigrajo kupcem tudi kakšne gledališke igre. V trgovinah Build-A-Bear Workshop lahko starši priredijo tudi zabavo za svoje otroke. Tako se npr. lahko z najbližjo trgovino dogovorijo, da bodo povabili 10 otrok na Build-A-Bear Party v njihovo trgovino za rojstni dan svoje hčerke. Podjetje poskrbi za vodjo zabave in za celotno dogajanje na njej. Otroci se tako zabavajo, igrajo in sestavijo svoje živali, ki jih nato starši plačajo. Organizacija zabave pa je brezplačna. Podjetje ima danes že več kakor 150 trgovin po ZDA, v svojo strategijo pa so vključili tudi internet. Pri tem so predvsem gledali na to, kako ga bodo čim bolj vključili v svoj poslovni model, in to jim je odlično uspelo:
|
|