Podjetnik logo
 

Uspešno krmarjenje na prehodu - Tipro

Avtor: Irena Novak | Objava: 10.06.2003

Kako ugotoviš, ali je trg dovolj velik, kako se financiraš in kako gradiš podjetje kadrovsko.



V Tipru so že na začetku štartali s 15 zaposlenimi. »Kljub temu smo potrebovali štiri leta, da smo prišli do meje med fazo otroštva in fazo mladosti,« je povedal direktor Milan Čelan. Da bo potreben preskok v organizaciji podjetja, so opazili po odzivu trga, ko so različni kupci začeli sami iskati njihove izdelke in jih ni bilo več treba ponujati. Takšen odziv pa predvsem pomeni potrditev, da ima podjetje konkurenčen izdelek, na katerem bo lahko gradilo svojo nadaljnjo rast.

Ko odziv trga nakaže možnosti za nadaljnjo rast, se po besedah našega sogovornika v podjetju vedno pojavi dilema: ali najeti kredit za financiranje povečanega obsega poslovanja ali ne? Doslej so se še vedno odločili za ne. »Glavni in edini razlog za to je, da so pri nas krediti za financiranje izvozne proizvodnje predragi,« pravi Milan Čelan. V Tipru tako investirajo izključno z lastnimi sredstvi. Zaradi tega sta rast in osvajanje tujih trgov počasnejša. »Letos načrtovana rast bo na primer za naše podjetje nenavadno velika, vendar bo posledica večletnih vlaganj, ki smo jih zaključili lani, letos pa jih bomo vnovčili na trgu.«

Povečan obseg prodaje in večje število zaposlenih pa zahtevata tudi skrbnejšo izbiro zaposlenih in drugačno organizacijo dela v podjetju. »Z organizacijo podjetja smo vedno za en korak zaostajali za razvojem na trgu, kar ni ravno najboljše,« pravi naš sogovornik. »Prednost smo dajali pridobitvi posla, vse drugo se je temu prilagajalo.« Tako rav-nanje pa sčasoma prinese večje in manjše težave. Ljudje, ki se ukvarjajo z menedžerskim poslom, z iskanjem trgov, postanejo preobremenjeni in nujno potrebujejo močno podporo v ozadju. V Tipru imajo trenutno ta problem rešen tako, da najodgovornejši ljudje za svoja področja v celoti odgovarjajo, posebno pozornost pa posvečajo organizaciji dela in vzgoji zaposlenih, ki opravljajo dela neposredno za njimi.

Edino področje, kjer z zaposlenimi in vsem drugim skušajo prehi-tevati potrebe, pa je razvoj. »Za razvoj izdelka, o katerem smo bili prepričani, da bo uspešen na trgu, smo angažirali nove ljudi dve do tri leta prej, kot smo izdelek začeli prodajati,« pravi Milan Čelan. Da pripisujejo razvoju res velik pomen, pa kaže tudi to, da je vodja razvo-ja danes drugi najmočnejši solastnik podjetja.

Kaj pa nadaljnja rast? V Tipru bi radi obdržati povprečno letno stopnjo realne rasti; ta zdaj znaša 20 do 30 odstotkov letno. Menijo pa, da mora biti rast finančnega obsega poslovanja hitrejša kot rast zapos-lovanja. »Podjetja ne nameravamo razširiti na 100, 200 ljudi. Če se bodo pokazale potrebe po večjem obsegu, bomo iskali dobre podizvajalce, vse vitalne funkcije poslovanja in proizvodnje pa bomo obdržali v podjetju,« pravi Milan Čelan.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *