|
|
|
Ustvarjalna energija sodelanjaPrideš v pisarno, pozdraviš stare znance, si najdeš prost prostor za mizo, priključiš prenosni računalnik in začneš z delom. Čez dan prihajajo in odhajajo različni ljudje, na drugem koncu prostora imajo kolegi sestanek o projektu, ki ga skupaj pripravljajo. Ko končaš, le še pospraviš svoj računalnik in odideš.Lahko si arhitekt, grafični oblikovalec, fotograf, ekonomist, pravnik, programer itn., lahko delaš na svojem projektu ali se povežeš s kolegi pri skupnem projektu. Lahko imaš le sestanke ali pa čas in prostor izrabiš za samostojno delo. Sodelanje (angl.: coworking) je način dela, ki posamezniku pušča veliko svobode. Je način dela, ki vključuje skupno delovno okolje in neodvisno aktivnost. Ljudje, ki delajo v takih »pisarnah«, običajno niso zaposleni v istem podjetju. Običajno so neodvisni izvajalci ali ljudje, ki veliko potujejo. Delijo si vrednote in pri svojem delu iščejo sinergije s podobno mislečimi ljudmi.
Sodelanje je rešitev za številne samostojne delavce, ki so vajeni samostojnega dela doma, hkrati pa potrebujejo socialne interakcije in odmik od motenj dela na domu.
Zamisel, da tudi samostojni delavci in ustvarjalci potrebujejo skupen prostor za delo, je vzklila v San Franciscu in kmalu začela osvajati svet. Pravi razcvet pa je sodelanje doživelo lani, ko je vrata odprla kar polovica od približno 1.200 tovrstnih prostorov. Mnogi so nastali na pobudo internetnih podjetnikov, ki so iskali alternativo za delo v kavarnah in internetnih kavarnah ter izolaciji, ki jo njihovo delo prinaša, še posebej v začetnih fazah podjetništva, ko podjetje še nima dovolj denarja, da bi najelo lastne prostore in sodelavce. Tak način dela pa privablja vse več različnih profilov ljudi, ki v sodobnem gospodarstvu iščejo prostor zase. Statistični podatki revije Deskmag, ki vsako leto opravi globalno raziskavo, kaže, da se za tak način dela odločajo visoko izobraženi mladi ljudje v kreativnih industrijah in novih medijih. Prednosti takšnega načina dela pa vse bolj odkrivajo tudi podjetja in predvsem v ZDA, od koder sodelanje prihaja, je dobra tretjina uporabnikov prostorov za sodelanje sicer zaposlenih v nekem podjetju, ki ima tudi lastne prostore.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|