Učinkovita izterjava, 2. del

Avtor: Natalija Zupan | Objava: 04.08.2009

Če se dolžnik na naše pisne opomine ne odziva, ga poskusimo prepričati po telefonu. V skrajnem primeru izterjajmo dolg po sodni poti.



V prejšnji številki Podjetnika smo predstavili, kako lahko izboljšamo učinkovitost izterjave s pisnimi opomini in osebnimi obiski dolžnikov. Tokrat predstavljamo še nekaj drugačnih prijemov.
 
Kombinacija pisnega opomina in telefonskega klica
 
Izkušnje kažejo, da se učinkovitost pisnega opomina bistveno poveča, če pisanju sledi telefonski klic. Svetujem, da pokličete tiste partnerje, ki svojih obveznosti niso poravnali do roka, postavljenega v opominu. Prednost telefoniranja je predvsem v tem, da – če dobite sogovornika k telefonu – takoj dobite povratno informacijo o razlogih za zamudo.
 
Telefonska izterjava je zahtevna in zamudna. Nespretni klic ob napačnem času lahko uniči poslovni odnos. Kupca pa ne želite izgubiti, čeprav je v zamudi s plačilom. Zato je koristno, da so osebe, ki kličejo dolžnike, ustrezno usposobljene v komunikacijskih veščinah, psihologiji in pogajanjih. Ne boste verjeli, tudi prijeten glas veliko pomeni. Preden pokličemo partnerja, moramo biti dobro pripravljeni in seznanjeni z vsemi dejstvi v zvezi z izdanim in neplačanim računom (številka, datum, zapadlost, znesek, datum dobave, blago/storitev). Pomaga tudi, če imamo vpogled v pretekle plačilne navade partnerja in smo seznanjeni z morebitnimi posebnimi dogovori s komercialo. Tako ne bomo izgubljali časa in nam ne do treba klicati znova, ko bomo pridobili manjkajoči podatek.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *