Učinkovita izterjava

Avtor: Natalija Zupan | Objava: 09.07.2009

Izterjave ne prepuščajte prodajalcem, prav tako ne dobri volji računovodje. Raje izdelajte sistem za izterjavo.


Če je terjatev zelo visoka, je vsekakor priporočljivo, da dolžnika osebno obišče finančnik ali celo direktor podjetja. (BigStockPhoto)

Račun, ki ste ga izdali kupcu, je zapadel v plačilo, denarja pa ni. Kaj storiti? O preventivnih ukrepih za zmanjšanje tveganja neplačil je bilo že veliko napisanega, v kolikšni meri se podjetniki držijo priporočil, lahko samo ugibam. Dejstvo pa je, da večji del slovenskih podjetij posluje tako, da prodaja na odprt račun z odloženim plačilom. Dejstvo je tudi, da se v sedanjih razmerah plačilna disciplina še poslabšuje. S tem narašča število podjetij z likvidnostnimi težavami zaradi odobrenega ali pa »samovoljnega« podaljšanja plačilnih rokov. Preprosto povedano: če kupci nam ne plačajo, tudi mi ne moremo pravočasno poravnavati svojih obveznosti do svojih dobaviteljev in krog je sklenjen.
 
Dr. Jožko Peterlin, predsednik Združenja poslovnih finančnikov Slovenije, pravi: »Denar na računu je car.« Če želimo zagotoviti uspešno delovanje in obstoj podjetja, moramo torej poskrbeti, da se bodo odprte terjatve spremenile v denar na računu.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *