Učinkovite e-poštne publikacije

Avtor: Robert Rolih | Objava: 10.06.2000

V času, ko je konkurenca v vseh panogah zelo močna, potrebujete učinkovito orodje, ki vam bo omogočilo stalno komunikacijo s potencialnimi kupci.



Ljudje kupujemo od podjetij, ki jih poznamo in jim zaupamo. Pri teh podjetjih z nakupom namreč najmanj tvegamo. Kadarkoli se odločimo za nakup pri njih, vemo, kaj bomo dobili.

To je razlog, da sami veliko laže prodate izdelek ali storitev svojim obstoječim kupcem kot pa ljudem, ki vas ne poznajo. Ključ do uspeha vašega podjetja je torej to, da vas spozna in vam začne zaupati čim več potencialnih kupcev. Tem boste nato z lahkoto prodajali izdelke in storitve.

Kako do zaupanja potencialnih kupcev?

Pravi način za vzpostavljanje odnosov s potencialnimi kupci je ponavljajoča in dolgoročna komunikacija. Ena od možnosti zanjo so oglaševalske akcije. Težava pri oglaševanju je seveda to, da vas bo veliko stalo, učinki pa so velikokrat nezadovoljivi.

Ker pa pametna podjetja vedno iščejo boljše in cenejše možnosti komunikacije s potencialnimi kupci, so že pred več desetletji prišle na svet brezplačne publikacije. To so publikacije, ki jih podjetje pošilja brezplačno na naslove svojih potencialnih kupcev

Verjetno tudi sami dobivate kakšno brezplačno publikacijo, ki jo sestavlja le nekaj listov, v njej pa so različna obvestila, novice in ponudbe izdajatelja. Navadno takšne publikacije letijo naravnost v smeti, ker v njih ni nobene koristne informacije. Vendar obstajajo izjeme. To so publikacije s koristno, zanimivo vsebino.

Takšno publikacijo lahko izdajate po e-pošti. In to brez stroškov poštnine, tiskanja, papirja itd. Vse, kar potrebujete, je nekaj programov, za katere bo poskrbel vaš ponudnik internetnih storitev, in nekaj ljudi, ki bodo publikacijo pripravljali.

Razlogi za izdajanje

Razlogov za izdajanje brezplačnih e-poštnih publikacij je veliko:

E-poštne publikacije so veliko cenejše od tiskanih publikacij, poleg tega so vse informacije, ki jih vključite vanje, veliko bolj sveže kot tiste v tiskanih.

Naročnik vam da dovoljenje, da z njim komunicirate. To je zelo pomembno, saj pošiljanje e-pošte ljudem, ki je niso zahtevali, ni etično.

E-poštna publikacija je odlično orodje, s katerim boste razvijali odnos s potencialnimi kupci in jim tako veliko laže prodali izdelke ali storitve.

Vaši naročniki bodo velikokrat videli vaše ime in ime vašega podjetja, tako da si vas bodo zapomnili in postali boste njihova referenčna točka na vašem področju.

V publikaciji boste obveščali naročnike o svojih ponudbah brez stroškov. Navadno je tudi odziv na takšne ponudbe zelo dober, saj so naročniki skorajda izključno vaša ciljna skupina.

Zaslužili boste lahko s prodajo oglasnega prostora v publikaciji. Ko bo vaših naročnikov dovolj, se boste lahko z različnimi podjetji dogovorili o objavi oglasov v publikaciji in tako dodatno zaslužili.

Če boste v publikaciji objavljali dobre članke, bo morda kakšna obsežnejša publikacija hotela ponatisniti katerega, kar bo brezplačna publiciteta.

Če se odločite za izdajanje e-poštne publikacije, lahko svojim naročnikom pošljete tudi različna obvestila o ugodnostih pri vašem podjetju. Primer: vaše podjetje se mora v treh dneh znebiti obstoječe zaloge, ker vaš dobavitelj dobavlja novo pošiljko izdelkov. Svojim naročnikom lahko to sporočite v petih minutah in jim ponudite posebne ugodnosti ob nakupu izdelkov iz zaloge.

Poglavitna je vsebina

Poglavitna stvar pri vaši publikaciji je prav gotovo vsebina. Če ne boste imeli dobre, specifične vsebine, vaše publikacije nihče ne bo bral in izdajanje bo brez učinka.

Priporočam vam, da je vsebina publikacije s področja, ki ga v svojem podjetju najbolj obvladate. Pomembno je, da publikacijo usmerite le na eno ciljno skupino - na primer na ljudi, ki hočejo jesti zdravo hrano, na oblikovalce spletnih strani, na gradbenike itd.

Če denimo prodajate zdravo prehrano, je najbolje, da se temu področju posvetite tudi v publikaciji. Tako lahko nekdo iz vašega podjetja piše članke, ki so osnova vaše publikacije.

Poleg člankov lahko objavljate:
kratke nasvete,
recepte za različne jedi,
ocene različnih izdelkov,
povezave do zanimivih spletnih strani,
recenzije knjig z vašega področja,
obvestila o vaših novih izdelkih,
ponatise člankov iz revij (prej si pa priskrbite dovoljenje),
šale

Vsebina naj bo torej vlečni konj vaše publikacije. Le tako bodo naročniki zadovoljni in se ne bodo odjavili. Zadovoljni naročniki vas bodo priporočali še drugim in tako jih boste pridobili še več.

Poleg koristne vsebine lahko objavite še nekaj oglasov za svoje podjetje in za druga podjetja. Pri tem morate paziti, da oglasov ni preveč.

Potek izdajanja

Da bi lahko začeli izdajati e-poštno publikacijo, morate imeti najprej naročnike. To so lahko vaši obstoječi kupci ali pa potencialni kupci, ki so vam dovolili pošiljanje publikacije na svoj naslov.

Zbiranje e-poštnih naslovov boste najbolj enostavno izvedli na svoji spletni strani. Na njej boste obiskovalce pozvali, naj se s posebnim obrazcem naročijo na publikacijo. Vse, kar morajo obiskovalci storiti, je to, da vpišejo v obrazec svoj e-poštni naslov in kliknejo gumb "Pošlji". Program v vašem strežniku bo nato naslov vpisal v seznam naročnikov. Kadar boste hoteli poslati novo številko naročnikom, boste to storili le z nekaj kliki, za vse ostalo bo poskrbel program.

Priporočam vam, da imate na spletni strani več obrazcev za naročilo na publikacijo. Poleg daljšega opisa publikacije na posebni spletni strani, naj bo obrazec tudi na začetni in še na drugih straneh. Tako boste pridobili več naročnikov, kot z enim samim obrazcem.

Pri pošiljanju publikacije po e-pošti morate biti pozorni na to, da bo videz vašega sporočila na vseh odjemalcih e-pošte približno enak. To storite tako, da omejite število znakov v vrstici na 65. Če so vrstice daljše, se bodo v nekaterih programih pojavljali čudni zamiki in podobno, kar bo na pogled neprofesionalno.

Šumnike (č, š in ž) lahko uporabite, vendar morate za tiste, ki jih ne bodo videli (nekateri programi jih ne podpirajo), priskrbeti različico v obliki HTML (na vaši spletni strani).

Sami pri izdajanju e-poštnih publikacij pošiljamo po e-pošti različico brez šumnikov, v njej pa navedemo, kje je lepše oblikovana verzija tekoče številke s šumniki.


Oglaševanje

V e-poštnih publikacijah lahko objavljate tudi oglase. Če sami izdajate publikacijo, ste lahko ponudnik oglasnega prostora, če pa bi radi sami oglaševali v njih, pa ste oglaševalec.

Format oglasov v e-poštnih publikacijah je nekajvrstično navadno besedilo brez posebnih oblikovanj. Primer:

Brezplačni program za kodiranje bo zaščitil vaše pomembne datoteke pred krajo. Več informacij na http://www.podjetje.si/

V oglaševalski praksi so se takšni oglasi izkazali za veliko učinkovitejše kot uporaba oglasnih pasic, saj je odziv nanje veliko večji. Razloge za to bi lahko poiskali pri tem, da izkušeni uporabniki interneta oglasne pasice obravnavajo kot moteči element na spletnih straneh in jih zato ignorirajo. Poleg tega naročniki dobrih e-poštnih publikacij natančno preberejo vsako številko in zato opazijo tudi oglase v njej.

Cene oglasov v e-poštnih publikacijah so lahko zelo različne, odvisne pa so od naročnikov publikacije. Če so ti zelo široko občinstvo (publikacije, ki objavljajo šale, splošne informacije), je cena za oglas od 1000 do 4000 tolarjev na 1000 naročnikov, če pa so naročniki vodstveni kader podjetij, so cene seveda veliko višje - od 8000 do 18.000 tolarjev na 1000 naročnikov.

Zgledi iz naših logov

Če bi radi izdajali svojo e-poštno publikacijo, se lahko glede načina izdajanja, tehničnih rešitev in drugega zgledujete po že obstoječih domačih publikacijah. Seznam boste dobili na spletni strani www.DolinaDaril.com/publikacije.htm. Na tej strani boste dobili tudi podatke o cenah oglasnega prostora v njih in druge informacije.

Publikacija, ki jo izdajate po e-pošti, je torej odličen pripomoček za dolgoročno komunikacijo s potencialnimi kupci in za ustvarjanje zaupanja. V prihodnosti bo takšen način komuniciranja nekaj povsem običajnega, največ pa bodo pri tem pridobila podjetja, ki so prva začela izdajati publikacije v svoji panogi, in tista, ki bodo imela najboljšo vsebino publikacije.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *