Podjetnik logo
 

V modi so popotniki

Avtor: Emil Rebek | Objava: 10.03.2002

Letošnja modna pomlad in poletje sta naklonjena popotnikom. Tistim, ki se navdušujejo nad pridihom ciganske folklore in spominom skrivnostne Afrike, pa tudi nostalgikom, ki radi obujajo pretekla obdobja.



V modi že dlje časa veljajo za najzanimivejše novice o nenehnih nakupih in prodajah podjetij ter boju za prevlado med nekaj vodilnimi mednarodnimi koncerni. Prve strani najbolj branih dnevnikov so pogosto rezervirane za pretresljive novice iz modnih zakulisij in navkljub nenehnim očitkom o njihovi nepomembnosti se modne vesti, kot je bilo nedavno slovo francoskega mojstra Yvesa Sainta Laurenta, uvrščajo med najbolj vroče novice osrednjih informativnih oddaj.
Vsaj dvakrat letno pa se moda predstavi tudi s svojo ustvarjalnostjo. Tako je tudi tokrat, ko ob prehodu v novo modno sezono malodane ni medija, ki bi popolnoma zanemaril poročila o najnovejših trendih. In medtem ko se potrošniki odločajo o tem, kaj velja to pomlad uvrstiti v svojo garderobo, so se v modnih metropolah že končale predstavitve moških kolekcij za prihodnjo jesen in zimo, ženske modne revije pa se iztekajo prav v tem času.

Navdih preteklosti

Potem ko so s prihodom novega milenija mnogi v modi pričakovali revolucionarne preobrate, se je v nasprotju z napovedmi ta obrnila v preteklost in začela črpati iz svoje bogate dediščine. Tokrat je celo navidez prijaznejša, kot smo jo bili vajeni v nekaj zadnjih sezonah. “Na modnih brveh je bilo videti predvsem veliko nostalgije in obujanja lepših časov”, so v času septembrskih predstavitev ženske mode pisali časopisi, ki so bili prav tisti čas polni novic o newyorški tragediji.

Velika ljubezen do življenja, ki je ena rdečih niti novih kolekcij, je bila zato v tistem času pravo olajšanje. Oguljena fraza, ki pa se je na modnih brveh izrazila skozi vrsto lahkih, svežih oblek, obilo bele barve, obujanjem hipijevske ikonografije in srcem, kot enim vodilnih motivov tega poletja.
Ter navidez nedolžno belino, ki jo je večina modnih oblikovalcev uvrstila na piedestal barv letošnjega poletja. Neredko se pojavlja od glave do pete, sicer pa najpogosteje na romantičnih bluzah z bogatimi volani in naborki ter v perilu z začetka stoletja navdihnjenimi čipkami. Zaradi tokratne bele invazije ostaja med bolj priljubljenimi oblačili bela bluza, ki še najbolj spominja na klasično moško srajco. Raje preširoka kot ozko telirana, saj je ohlapnost eno večjih presenečenj sezone. Oversize look, termin, ki smo ga hitro prevzeli od tujih strokovnjakov, namreč namiguje na navidez prevelika oblačila. Ne le bluze, tudi jakne in trenči se v kolekcijah številnih popularnih znamk, med drugim pri Gucciju, Strenesse in Calvinu Kleinu, zdijo preveliki vsaj za konfekcijsko številko, če že ne dve. Ohlapnost in neformalen slog oblačenja se odražata tudi v hlačah, ki so široke in pogosto spominjajo na širše modele klasičnih moških hlač.

Stare kulture in nova folklora

Vsem tistim, ki so se ustrašili letošnje prevlade zahtevne beline, bo najverjetneje v veliko olajšanje ugotovitev, da se tudi tokratno poletje ne bo potrebno odpovedati v našem prostoru precej bolj priljubljenim bež odtenkom. Zaradi navdihov v safari slogu, ki pa se tokrat meša s klasičnimi opravami nekaterih afriških in arabskih prvoselcev, se ti razprostirajo vse od umazano bele pa do barve puščavskega peska in so najpogosteje iz naravnih materialov kot so lan, bombaž in svila.

Poleg etno vplivov vzorcev, ki črpajo iz folklor Mehike, Indije, Afrike, Balkana in Divjega zahoda, so se letos razbohotili tudi cvetlični vzorci. Ti so najpogosteje v črni, beli in rdeči barvi ter, združeni z volani in neizmerno dolgimi resami, spominjajo na divji flamenko ali tango ter na mešanje vplivov tradicionalne Španije in najpristnejšega romskega vzdušja.

Moška revolucija ....

Nič novega ni, da se zdi moška moda mnogim v primerjavi z žensko dolgočasna in neprivlačna. Res pa je tudi, da je prav na tem področju v zadnjih letih mogoče ugotoviti največje premike, le da se ti zdijo največkrat kar preveč revolucionarni in tako najpogosteje nesprejemljivi. Prav zato neredko na prodajnih policah ostanejo vse do razprodaj, ko pa je njihov nakup že nesmiseln, saj so zaradi svoje pretirane izpostavljanosti največkrat preveč očitno označeni z že izteklo se sezono.
Tudi to poletje se moški po namigih vodilnih modnih hiš samozavestni in na trenutke silno nečimrni.. Ne branijo se razpetih srajc s cvetličnimi vzorci v najbolj divjih barvah, prav tako ne drobnih volanov, širokih kimono pasov in v arabskem svetu navdihnjenih tunik.

.... in realnost

A brez skrbi, modne hiše še zdaleč niso tako nepreračunljive, da bi se odpovedale moški obleki, ki še naprej ostaja eden vodilnih oblačilnih kosov. Kako zelo je pomembna, priča tudi dejstvo, da se vse več blagovnih znamk odloča za izdelavo svojih oblek po meri. Na presenečenje nekaterih odslej tudi Gucci, ki odslej v svojih butikih ne zavrača več ideje “za vsakogar svoje” in prilagajanja željam svojih zvestih kupcev. Če je najbližji “Gucci po meri” v Milanu, pa ne gre pozabiti, da podobno storitev že dlje časa ponuja tudi domača Mura.
Zaslediti je mogoče, da se pomena brezhibne obleke, pa tudi brezhibne podobe nasploh, zavedajo tudi domači podjetniki. Zanimivo, ti so v zadnjem obdobju po besedah nekaterih domačih modnih strokovnjakov celo bolj skrbno urejeni od svojih ženskih kolegic.

Dobro je torej vedeti, da moške jakne še naprej sledijo telesu, le da je zapenjanje tokrat nižje kot v nekaj zadnjih sezonah, pogosto celo z enim samim gumbom. Večji razpon je pri hlačah, kjer je mogoče opaziti vse od zelo ozkih (te ostajajo predvsem v domeni mlajših), pa do ravno krojenih, ki zaradi svojega videza delujejo manj klasično, navkljub temu pa še vedno zelo elegantno.

In zanimivo, tudi pri moškem oblačenju je bela ena letošnjih najljubših barv. Ni malo belih oblek, pravo presenečenje pa so tokrat beli čevlji, ki jih najpogosteje odlikuje zaobljena špica. Bela torej na sila elegantnih čevljih (porok so imena Gucci, Sergio Rossi, Valentino, Cesare Paciotti in Trussardi), velikih poslovnih torbah, pa tudi klobukih v slogu Gatsby. Vsekakor vsi našteti dodatki lepo delujejo na modni brvi, a za nošnjo v vsakdanjem življenju so toliko zahtevnejši.. Ne le, da zahtevajo zelo dosledno nego, tudi kombiniranje zahteva precej pazljivosti in pogosto ne gre brez zadostnte mere samoironije.

Jasno je torej, da je razkorak med tem, kar si ogledamo na bogatem papirju modnih časopisov, in tem, kar je vsaj približno tako dobro videti v domačem ogledalu, velik. In naj zveni še tako oguljeno, tudi najboljša obleka je videti dobro le tedaj, ko se zlije z osebo, ki jo nosi.

KOMENTARJI

Če želite svoje mnenje o tem članku deliti z drugimi bralci vas vabimo, da svoje mnenje vpišete spodaj. Komentarjev ne cenzuriramo, samo v skrajnih primerih, ko gre za spodbujanje nestrpnosti, navajanje h kriminalnim dejanjem ipd. Za mnenja ne odgovarjamo.

 

 

Ime
Naslov *
Vsebina *

Prosimo seštejte dvanajst in sedem * 
Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *