V plemensko vas v Afriki

Avtor: Mojca Svetičič | Objava: 13.07.2004

Zvone Šeruga na leto popelje stopetdeset ljudi v prvinske kotičke našega planeta.


Zvone Šeruga s prijateljem Džalijem v hribih indonezijske Irian Džaje.

Zvone Šeruga je samostojni kulturni delavec z izrazito razvito podjetniško žilico. Svoje popotniške avanture je vrsto let uspešno tržil s predavanji, knjigami in dokumentarci, potem pa se je odločil za organizacijo potepov in vodenje pustolovščin željnih popotnikov.  

Najbolj znani slovenski popotnik je iz svojega imena že pred leti ustvaril blagovno znamko. Svoje izkušnje in blagovno znamko prodaja prek Potovalne agencije Stop. »Turistična agencija pomeni svoje prostore, zaposlenega, fikus itd., kar bi mi grenilo in podražilo delo, ki ga opravljam. Zato sem se raje pridružil agenciji, ki vso potrebno inštalacijo že ima in skozi njo spustil samo še toplo vodo. Zakaj bi zakompliciral stvari, ki so enostavne?« meni Šeruga in doda, da vsa organizacija, informacije in priprave potekajo prek kluba, sam poskrbi tudi za reklamo. Pravi, da so najboljša oblika reklame reportaže v tiskanih medijih, ki mu namesto honorarja objavijo majhen oglas. Formalni del posla, kot so nakazila in zavarovanja, pa potekajo prek agencije Stop, ki si za svoje delo obračuna odstotke. Seveda tovrsten način poslovanja marsikoga moti, kar dokazuje občasen obisk inšpektorjev, ki pa za zdaj v Šerugovi poslovni navezi niso odkrili napak.

Nadaljevanej članka je vidno samo naročnikom.

Potovanja, ki jih organizira Zvone Šeruga, vključujejo vse, po čemer ga poznajo bralci knjig in obiskovalci predavanj, skratka eksotiko in avanturizem, odročne kraje nekje daleč in bogu za hrbtom. »Na začetku sem sopotnike jemal samo zato, da bi pokril stroške za avanture, ki so bile zame predrage. Moja prvotna želja je bila snemanje dokumentarcev, ker pa televizije niso pokazala dovolj zanimanja, sem izbral delo, ki me je iskalo samo, čeprav sem se ga kar nekaj let pridno otepal. Lani in letos je stvar dobila komercialen značaj. Začel sem prodajati svoj know how,« pove Zvone Šeruga, ki vodi popotnike po svetu že sedem let. To naredi dvakrat do trikrat letno, preostala potovanja vodita dva preizkušena popotnika, ki sta s Šerugo obredla dobršen del sveta.  

In kakšen know how prodaja Šeruga? Za sodobno mislečega popotnika, ki pričakuje dogajanje na vsakem koraku, znajo biti samostojna potovanja velika izguba časa. Na poti ste lahko tedne in pričakovanja, zaradi katerih ste se odpravili na pot, še vedno ne bodo izpolnjena. Zvone Šeruga je v tridesetih letih precedil toliko različnih krajev in izkušenj, da lahko popotnikom ponudi izlužene koncentrate in maksimum doživetij v najkrajšem možnem času.  

Tovrstna potovanja niso poceni, saj je, kot pravi Šeruga, v turizmu najcenejše ležanje na plaži in čarterski leti: »Avanture so drage. Za polovico denarja, ki ga odštejete za potovanje z mojim klubom, lahko mirno ležite na Tajskem ali Baliju ves mesec. Moja potovanja so dinamična in naporna in niso primerna za vsakogar. Na informativnih sestankih vedno razložim, kaj ljudje za svoj denar lahko pričakujejo in kaj od njih pričakujem jaz,« razloži Šeruga, ki si pridržuje tudi pravico do izbiranja popotnikov. »Če niso pripravljeni na več dni hoje, spanje v šotorih in plemenskih kolibah, če jim je misel na več dni brez umivanja nesprejemljiva, potem je bolje, da se odločijo za bolj turistične oblike potovanj.«  

Na pot odpelje od sto do sto petdeset ljudi na leto. Čeprav je posameznikov, ki bi hoteli potovati na tak način, vedno več, ga večji posel ne zanima. »To ne sme preiti v množični turizem, saj s tem v kali zatreš osnovo tovrstnega potovanje. Petnajst ljudi v skupini je maksimum, saj v plemensko vas sredi Afrike ne moreš pripeljati treh avtobusov turistov. Zakaj bi razširil? Da bi doživljal infarkte, da se bodo imeli drugi fajn? Res bi imel več denarja na računu, nikoli pa ne časa in želje potovati,« razmišlja Šeruga.  


Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *