|
|
||
V posel s treznim premislekomŠtevilo podjetnikov, ki iščejo nove poslovne priložnosti in želijo uspeti z nakupom franšize, v zadnjih letih narašča. Razlog je treba iskati v dejstvu, da gre pri franšizingu za preizkušen posel, uveljavljeno blagovno znamko in zagotovilo, da v poslu niste sami.
Franšizojemalci se najbolj zanimajo za storitvene dejavnosti, trenutno pa so v porastu franšize s področja lepote, zdrave prehrane, prehrane za male živali, obvladovanja stroškov in poslovnega coachinga. Največ franšiz v Evropi je odprtih v Franciji. »Kljub zelo mikavnim domačim in tujim franšiznim ponudbam pa vseeno z nakupom franšize ne gre hiteti. Pri nekaterih domačih in tujih franšizah namreč ugotavljamo, da se vedno znova pojavljajo franšizodajalci, ki nimajo urejenega franšiznoposlovnega sistema v skladu s priporočili evropskega kodeksa etike za franšizing in v skladu z dobro prakso v franšizingu. Nakup takšne franšize je vsekakor zelo tvegana stvar, pa čeprav vas bodo s pomočjo privlačnih prospektov, finančnih projekcij in lepih besed prepričevali v nasprotno.
To pa seveda ne pomeni, da v Sloveniji ne premoremo uspešnih in kredibilnih domačih franšizodajalcev, saj jih je kar nekaj. Povsem drugače pa je s tujimi franšizami, kjer je izbira velika, zato je potrebno zelo skrbno selekcionirati, preverjati in prepoznati možnost uspeha te franšize na lokalnem trgu. Nikakor se ne smemo prenagliti in podpisati franšizno pogodbo brez treznega premisleka,« pojasni Edita Bečič iz FranAdrie, pooblaščenega podjetja za zastopanje in prodajo mnogih tujih franšiz na ozemlju celotne jadranske regije.
Ne precenite vaših zmožnosti
Če se odločite, da bi radi postali del franšiznega sistema in postali franšizojemalec, morate najprej vedeti, kako in kje iskati poslovne priložnosti. Premislite, koliko kapitala lahko investirate, kakšen koncept franšize in katera dejavnost vas zanima, kje boste najeli ali kupili lokacijo, kdaj bi želeli začeti, koliko imate časa, podpore ožjih družinskih članov, kakšen vodstveni stil ima franšizodajalec, kakšno strategijo uporablja na mednarodnih franšiznih trgih oziroma kako se loteva širitve na tuja ozemlja in podobno. Edita Bečić še dodaja: »Poznamo ljudi, ki so podpisali pogodbe, ker so se prepustili trenutni fascinaciji nad poslovnim modelom nekega podjetja, investirali vse svoje prihranke, se dodatno zadolžili, ampak jim je nato zmanjkalo denarja že ob vzpostavitvi franšize. Zavedati se moramo, da vplivajo na poslovni uspeh s pomočjo nakupa franšize podobni dejavniki kot za vsak drug posel, ki bi se ga lotili sami. Tudi pri franšizah je uspeh odvisen od poslovnega modela, produktov, storitev, konkurenčnosti, lokacije in seveda od ljudi. Nikakor se ne smemo prenagliti ali preceniti naših zmožnosti. Včasih je bolje opustiti misel na posel z veliko in uveljavljeno franšizo, ki od nas zahteva investicijo preko naših zmogljivosti. Raje se odločimo za podobno, a cenejšo franšizo, ki jo ponuja podjetje z nekoliko manj znano blagovno znamko.«
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|