»V telefonski prodaji ti skoraj vsak reče ne«

Avtor: Martina Budal | Objava: 09.09.2013

Prodajati oglasni prostor malim podjetjem ni najbolj inovativna poslovna ideja vseh časov. Pravzaprav ni nič posebnega, pravi mladi podjetnik Rudi Kirar. Kar pa ne pomeni, da posel ne more biti uspešen.


 

  

Rudi Kirar: »Nismo tako drugačni kot podobni ponudniki tovrstnih storitev. Nismo niti boljši od njih, veliko stvari delamo slabše, smo slabše organizirani in izobraženi. Razlog, zakaj smo še vedno tu, je, da smo bolj vztrajni.«

A ideja niti ni tako pomembna, dodaja Rudi Kirar, ki pri 26 letih vodi posel v štirih državah in zaposluje 130 ljudi. In kaj pravzaprav počne? Po telefonu prodaja oglasni prostor podjetjem. Pred šestimi leti sta s tedanjim poslovnim partnerjem pomislila, da bi to lahko bil dober posel, poklicala nekaj podjetnikov in ponudila objavo podatkov o podjetju na rumenih straneh. Nekaj jih je reklo da, izplen je bil obetaven in kocka je padla - to je tisto, kar bosta počela.

 

»Pred tem nisem dobro vedel, kaj bi počel in tudi nisem imel podjetniških izkušenj,« pravi Kirar. Njegove izkušnje so obsegale občasno delo preko študentskega servisa, glasbene nastope, organizacijo manjšega srečelova in delo v klicnem centru ene od zavarovalnic. »Imam poseben karakter in zelo malo stvari v življenju me zanima,« pravi, a v tem poslu je videl svojo priložnost in se odločil, da jo izkoristi.

 

Zadovoljne stranke, nezadovoljna konkurenca

 

Hitro je nastal prvi klicni center v Sloveniji, v katerem je v začetku aktivno klical tudi sam. Odločil se je za hitro prodajo, brez naročilnic - dovolj je le potrditev stranke po telefonu. »Prodajali smo na hitrejši način, kar je naša glavna prednost in naša glavna pomanjkljivost,« pravi Kirar. Največji minus tovrstne prodaje so težave z neplačniki, ki se zagovarjajo, da niso ničesar podpisali, četudi so v dveh ločenih telefonskih pogovorih potrdili naročilo. Takih pa je kar 30 odstotkov in več, pove Kirar. Pa sami neplačniki še niso tak problem, v vsakem poslu so tudi nezadovoljne stranke, naša težava je bila, da nismo znali primerno reagirati na njihove pritožbe, se spominja.

 

Enake težave so se pojavile na vsakem trgu, na katerega so vstopili, zato danes prav temu posvečajo veliko pozornosti in strankam veliko več povedo o produktu in načinu poslovanja. Saj: »želimo zadovoljne stranke, raje se odpovemo določenemu deležu strank in prihodka in gradimo ugled na dolgi rok. Imamo 40.000 strank, če je samo odstotek zelo nezadovoljnih in napiše en slab stavek, je to že problem.«

 


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"