V znamenju »pameti«

Avtor: Esad Jakupović | Objava: 06.10.2011

V Berlinu je potekal že 51. sejem uporabniške elektronike in gospodinjskih aparatov IFA, na katerem so predstavljeni številni pametni televizorji, pametni telefoni, tako ali drugače pametne tablice in drugi računalniki, pametni pralni stroji in sušilniki ter tudi druge nič manj pametne naprave.


Nove inteligentne tehnologije iz Gorenja: naše mednarodno podjetje je na svoji stojnici posebej izpostavilo novo generacijo pralnih in sušilnih strojev z inteligentno senzorsko tehnologijo SensorIQ, ki samodejno uravnava pranje in sušenje ter hkrati prispeva k visoki energijski učinkovitosti aparatov.

Sejem IFA (Internationale Funkausstellung Berlin) v Berlinu je največja svetovna prireditev s področja uporabniške elektronike in gospodinjskih aparatov. Čeprav je pritegnila manj razstavljavcev kot njen glavni tekmec, sejem CES v Las Vegasu (na katerem pa ni bele tehnike), je IFA zasedla nekoliko več razstavnega prostora in v Berlin v prvih dneh septembra privabila kar za 70 odstotkov več obiskovalcev kot tekmec. Obenem je IFA 2011, četudi za malo, presegla lastne rekorde, saj je zbrala 1441 razstavljavcev, kar je odstotek več kakor lani. Ti so se 238.000 obiskovalcem (tri odstotke več kakor lani) predstavili na 140.200 kvadratnih metrih. To je več, kot zmore berlinsko razstavišče, zato sta organizatorja, Messe Berlin in Združenje za uporabniško in komunikacijsko elektroniko gfu, namestila nekaj začasnih dvoran ter ustvarjalno izkoristila zunanje prostore in prehode med dvoranami.
 
Smart, HD, 3D …
 
Med ključnimi trendi je združevanje televizije in interneta v pametnih televizorjih (Smart TV), pohod tabličnih računalnikov oziroma spletnih ali medijskih tablic, širjenje naprav in medijev v treh razsežnostih (3D) in visoki ločljivosti (HD), prodor pametnih telefonov in mobilnih aplikacij ter med drugim tudi širjenje omrežij za domove in ljudi v gibanju, s stalnim dostopom do lastnih podatkov in medijev. Poleg naprednejših televizorjev 3D, ki jih zdaj najdemo tudi med modeli srednjega razreda, je bila na sejmu prikazana tudi vrsta lažjih očal 3D, tudi takšnih, ki se lahko ujemajo z navadnimi korekcijskimi očali. Poleg njih so bili predstavljeni tudi novi televizijski sprejemniki, za katere ni treba uporabljati očal 3D.
 
Poleg televizorjev proizvajalci ponujajo tudi množico drugih naprav 3D, kot so kamere in predvajalniki. Čeprav so mnogi razočarani nad počasnostjo razvoja tehnologij in visokimi cenami, je dejstvo, da 3D prihaja bolj ali manj tako, kot je bilo napovedano. Pravo širjenje in nižje cene lahko pričakujemo v naslednjih dveh letih.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *