Vedenje v delovnem okolju

Avtor: Bojana Košnik | Objava: 10.05.2010

V vsakem podjetju se vzpostavi neka kultura vedenja. Od nje je odvisno počutje zaposlenih, pa tudi odnos do strank.


Vedenje v podjetju vpliva tudi na odnose s strankami. (BigStockPhoto)

Danes preživi največ zaposlenih ljudi v razvitih državah pretežni del dneva v službi. Tako postaja delovno okolje pomemben dejavnik pri oblikovanju človeških navad in vedenjskih vzorcev. V posameznih skupnostih se ljudje vedejo podobno, podobno razmišljajo in se pogosto vedejo enako tudi do drugih. Vsako delovno okolje je posebna skupnost, ki ima svoje navade, pravila in statusne simbole. Če se zaposleni želi obdržati in delati v skupini, ki deluje po načelu skupnih poslovnih in družbenih interesov, mora seveda te norme upoštevati.
 
Mnogih pravil se naučimo, ko pridemo v neko novo podjetje, novo delovno okolje, vseeno pa velja večina pravil lepega vedenja v glavnem v vseh delovnih okoljih – z morebitnimi posebnostmi, ki se jih tako in tako učimo vse življenje.
 
Neotesanost ni enako kot sproščenost
 
Najbrž se vsi zavedamo, da je težko omikati ljudi, ki v življenju niso poznali ustreznih družbenih in socialnih vedenjskih oblik. Včasih si grobost ali celo neotesanost narobe razlagamo kot obliko sproščenega in naravnega vedenja. Kadar kdo kar naprej poudarja, da je preprost človek, človek iz ljudstva in hoče s tem upravičiti svojo neuglajenost, ne bo nevljudno in proti pravilom bontona, če mu poskušamo pojasniti, da tako razmišljanje ne zdrži. Ravno med ljudstvom so se ohranile tradicionalne oblike vedenja, ki so nam še danes vzgled: pozdraviti starejše, izražati spoštovanje do starejših, pomoč pri delu in podobno.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *