Vedno nekaj novega

Avtor: Mojca Svetičič | Objava: 17.08.2004

Lorena Leonardos, inovatorka in podjetnica, je svoj izziv našla v razvoju in trženju aparatov, namenjenih izboljšanju kakovosti bivanja.


Lorena Leonardos Sprva je zgolj tržila aparate tujega proizvajalca, toda skozi poglobljeni študij in raziskave je kmalu ugotovila, da bi bilo mogoče ionizatorje bistveno izboljšati.

Zdrav in kakovosten način življenja postaja pomembna vrednota, h kateri teži vedno več ljudi.  

Trudimo se, da se zdravo prehranjujemo, dovolj gibamo, lahko pa poskrbimo tudi, da dihamo čistejši zrak – ne le z avtomobilskimi katalizatorji in okolju prijaznim načinom ogrevanja, ampak tudi z ionizatorji. Ionizatorji so medicinski aparati, ki izboljšujejo kakovost zraka v zaprtih prostorih. Čistijo zrak in ugodno vplivajo na zdravje. Delujejo na principu oddajanja negativnih ionov, ki nase vežejo dim, prah, bakterije, viruse, pršice in vonjave. Prve ionizatorje je razvila NASA, pozneje pa so jih začeli uporabljati astmatični in bronhialni bolniki. V zadnjem desetletju postajajo priljubljeni med vsemi, ki želijo izboljšati zrak v zaprtih prostorih.

Lorena Leonardos je inovatorka in podjetnica, ki je trgu ponudila ionizatorje, plod lastnih raziskav in razvoja. Osnovni tipi aparatov in drugi elementi, namenjeni ionizaciji, so patentirani, vsi pa imajo ateste SIQ - Slovenskega inštituta za kakovost in meroslovje in opravljene meritve negativnih ionov na Inštitutu Jožef Stefan.  

Od prodaje do lastnih izdelkov Podjetje Potencial, ki ga je Lorena Leonardos ustanovila pred štirinajstimi leti, se je sprva ukvarjalo z gradbeništvom. Toda kmalu jo je navdušenje nad medicino, predvsem pa zdravim načinom življenja in bivanjskim okoljem potegnilo v raziskovanje ionizacije. Sprva je zgolj tržila aparate tujega proizvajalca, toda skozi poglobljeni študij in raziskave je kmalu ugotovila, da bi bilo mogoče ionizatorje bistveno izboljšati. Najprej je spremembe predlagala proizvajalcu, a ga niso zanimale, saj bi morali izdelati nova orodja. »Bil je čas, da sama uresničim svojo zamisel. Ker sem praktična oseba, sem narisala načrt, sestavila prototip in ga izpopolnjevala, dokler nisem bila povsem zadovoljna,« opisuje svoje inovatorske začetke Lorena Leonardos, ki je patent za svoj prvi ionizator z imenom Feng Shui pridobila leta 1998.  

To je bil šele začetek, saj ji idej ne zmanjka. Razvila je sobni, avtomobilski in prenosni ionizator, ionizacijo za kisikove maske, ki jih uporabljajo srčni bolniki pri rehabilitaciji na kolesu, element ionizacije v industriji klimatskih naprav, namenjen ioniziranju velikih zgradb, povezanih s klimatskim sistemom, ter element ionizacije za klime v avtomobilski industriji. 

Čeprav Leonardosova sama razvija in trži svoje izdelke, preseneča dejstvo, da vedno govori v množini: »Razvili smo ..., Odločili smo se ...« Zakaj? »Prvi stik je najpomembnejši. Žal pa so ljudje tudi v poslovnem svetu polni predsodkov. Ni hujšega, če vodi podjetje ženska sama, še posebej, če je 'blond'. Če pa se ukvarja s tehnologijo, je še toliko slabše,« sprijaznjeno razlaga in doda, da je področje, s katerim se ukvarja, tako zelo stereotipno označeno za domeno moških, da se dogaja, da jo tuji partnerji v dopisih nagovarjajo z gospodom. »Poleg tega te stranke bolje sprejmejo, če imajo občutek, da za tabo stoji ekipa ljudi, kar seveda drži,« razlaga strategije komunikacije ta uspešna poslovna ženska, ki za večje prodajne akcije in predstavitve najame zanesljivo ekipo sodelavcev, celotna proizvodnja pa poteka prek kooperantov. Za lastno proizvodnjo bi potrebovala prostor in delavce, sodelovanje z zanesljivimi kooperanti pa ji brez velikih dodatnih investicij omogoča tekočo proizvodnjo. »Razlika je le v tem, da pri tovrstni organizaciji nekoliko več časa in pozornosti posvetim koordinaciji in da moram proizvodnjo vedno načrtovati nekaj mesecev vnaprej.« 

Brez novih idej ne gre 

Potencialovi ionizatorji več kot uspešno konkurirajo aparatom tujih proizvajalcev. »Če hočeš uspeti, moraš verjeti v to, kar delaš, in poskrbeti, da je tvoj izdelek boljši od drugih. Ker gre v mojem primeru za ionizatorje, morajo biti močnejši, manjši, tišji, cenejši, na voljo morajo biti rezervni deli in servis. Vedno moraš slediti konkurenci in njihovim izdelkom in študirati, kakšne izboljšave bi lahko še naredil,« opisuje odnos do konkurence Leonardosova, ki svoj uspeh pripisuje tudi zvrhani meri vztrajnosti in potrpežljivosti, saj traja kar nekaj let, da se njeni projekti uresničijo tako, kakor si jih je prvotno zamislila. »Že pred petimi leti sem pisala proizvajalcem, uvoznikom, prodajalcem in monterjem klimatskih naprav in jim predlagala, naj vgrajujejo ionizatorje. Interes je bil izjemno majhen. Toda izplačalo se je vztrajati, saj se mi tržna niša klimatskih naprav odpira šele zdaj.«  

Lorena Leonardos pravi, da bi se na njenem mestu marsikdo lotil trženja bolj agresivno. Lahko bi imela večje podjetje in več zaposlenih, toda raje se je odločila za manjše korake in manjše tveganje, ki so ji zagotovili finančno varnost. »Ne morem reči, da sem »ziheraš«, toda zdi se mi, da čisto krasno živim in da prodam dovolj. Toda če bom hotela prodreti v avtomobilsko industrijo, ki je trd oreh, se bom morala vsekakor odločiti za bolj agresiven pristop,« razlaga in dodaja, da namerava v prihodnje posvetiti več časa in energije svojemu drugemu podjetju, Ionex, prek katerega posluje s tujino. Da bi v tujini povečala prepoznavnost svojih izdelkov, se je odločila tudi za zaščito blagovne znamke Ionex. 

Loreni Leonardos predstavlja ionizacija vedno nove izzive, saj se že ukvarja z novim projektom – iono kuhinjami in iono kopalnicami oziroma kuhinjami in kopalnicami brez vonjav. Zamisel o vgradnji ionizatorjev v pohištvo je že predstavila nekaterim italijanskim proizvajalcem.  

Toda to še ni vse, saj se ni nikoli odpovedala stvarem, ki zanimajo. Pravi, da je bi moral prav vsak človek znati uravnovesiti poslovno in zasebno plat življenja. Sama si vedno vzame čas za družino, jogo in šport ter za pisanje svoje tretje knjige o numerologiji. Prvi dve je izdala še pod imenom Naca Jermanj.

Kaj nas uči Lorena Leonardos?

- Bodite inovativni. Izdelek je vedno mogoče izboljšati in nadgraditi
- Bodite vztrajni. Trg novosti sprejema počasi.
- Proučujte neznane in neraziskane vsebine, morda odkrijete del sebe, dobite nove zamisli ...
- Uravnovesite poslovno in zasebno plat življenja. Ne ukvarjate se zgolj s poslom in si vzemite čas za stvari, ki vas zanimajo.


Preberite si še:
- Izbor Podjetnika leta 2005

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *