Vino - vir številnih poslovnih idej

Avtor: Nives Pahor | Objava: 10.12.2003



Muzej slovenskih vin in vinarjev
Ker je Slovenija vinorodna dežela, kjer lahko na majhnem koščku zemlje najdete kar tri povsem različna vinorodna območja, bi lahko dali tudi vinu svoj pomen v naši kulturi in zgodovini. Z vinskim muzejem bi odprli nove vidike zgodovine in kulture vina in njegovega pitja. Saj imamo gasilske muzeje, kovaške muzeje, muzej motociklov ... Tudi muzeji, kot smo že pisali v majskem Podjetniku, so namreč lahko poslovna priložnost.  
Muzej bi lahko predstavljal celotni postopek izdelovanja vina do stekleničenja, kako je bilo to včasih in kako je to zdaj. Imel bi tudi degustacijsko sobo in vinoteko ... V muzeju bi bila lahko zbrana vina priznanih slovenskih vinarjev, po geografskih področjih (Primorska, Podravje, Posavje); lahko pa tudi vina evropskih vinarjev, torej evropski vinski muzej.  
 
Muzej bi lahko dodatno služil s prodajo izobraževanj, konferencami in prirejanjem kulturnih dogodkov ter pokušenj hrane in vina, na primer slovensko martinovanje.  
Koristni spletni povezavi za vinske muzeje: haroweb.net/museo/, www.museeduvinparis.com  

Slovenija za poznavalce vin

Organizacija turističnih programov za poznavalce vin, ki bi radi spoznali Slovenijo v nekoliko drugačni luči - skozi vina in kulinariko.

Spletne strani za izobraževanje o vinu – umetnost pitja vina

Takšne spletne strani bi bile v celoti posvečene izobraževanju o vinu, kjer bi obiskovalce učili pomena okušanja in vonjanja vin, kako izbrati primerno vino za določeno priložnost ... Dodatno bi lahko organizirali e-prodajo vin ter daril za ljubitelje vina.  

To je zanimiva poslovna priložnost za tiste, ki imajo že vinoteke in vinske bare, da svojim strankam ponudijo še kaj več.  

Zanimive spletne povezave če vas ideja zanima www.tasting-wine.com, www.wineloverspage.com, www.winesenz.co.nz, www.wine-lovers-gifts.com/ 

Vinska poslovna šola

Šola s poudarkom na poslovnih vidikih vinarstva, ne na pridelavi in predelavi grozdja, temveč predvsem na poslovnih izzivih. In prav to Slovenija dejansko potrebuje. V taki šoli bi posredovali predvsem znanja s področja vinskega marketinga, iskanja finančnih virov, kadrovanja, vinske poslovne strategije, logistike ... Skratka vse s poudarkom na vinu. Vino je namreč zelo specifičen trg, ki zahteva posebne tržne in druge poslovne prijeme.  
 
Statistika

Dvajset vinskih cest v Sloveniji povezuje številne turistične kmetije, vinotoče ter kulturnozgodovinske in naravne znamenitosti Slovenije.
• V Sloveniji imamo tri vinorodna področja (Primorska, Podravje, Posavje) s skupaj 24.200 hektarov vinogradov.
• Po uradnih podatkih pridelamo v Sloveniji okoli 100 milijonov litrov vina letno, kar je okoli 0,5 odstotka pridelave EU; v EU pridelajo okoli 160 milijonov hektolitrov.
• V Sloveniji se po zadnjih podatkih statistike ukvarja s pridelavo grozdja 40.000 pridelovalcev, od katerih je nekaj več kot polovica vpisanih v register pridelovalcev grozdja in vina.
• V Sloveniji se ustvari s prodajo vina nekaj več kot 200 milijonov evrov prometa (če računamo liter po 500 tolarjev)

Vir: Ministrstvo za gozdarstvo, kmetijstvo in prehrano RS, Statistični urad RS, Wines from Slovenia 2002

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *