Vlagatelji pogrešajo dobre projekte

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 06.04.2010

V Klubu Poslovni angeli Slovenije opažajo, da je med podjetniki malo zanimanja za denar zasebnih vlagateljev. V krizi še celo manj kakor pred njo.


Blaž Kos, Poslovni angeli Slovenije: »Lani smo denar vložili v pet podjetij. Letos bo verjetno najtežje leto doslej. Računam na eno ali dve naložbi.«

Financiranje podjetniških projektov prek poslovnih angelov, se pravi zasebnikov, ki vlagajo v projekte drugih podjetnikov, pri nas nikoli ni prav cvetelo. Prvi klub poslovnih angelov pri Japtiju je zaradi majhnega zanimanja celo prenehal delovati. Pred skoraj tremi leti je nato nastal klub Poslovni angeli Slovenije, ki se trudi povezovati zasebne investitorje in podjetnike oziroma tiste, ki imajo dobre podjetniške ideje.
 
Poslovni angeli niso konkurenca bankam, saj praviloma vstopajo v bolj tvegane projekte brez običajnih garancij, v zameno za tveganje pa v podjetju pridobijo lastniški delež. Kljub temu bi pričakovali, da se v času pomanjkanja bančnih kreditov zanimanje za to obliko financiranja povečuje. A očitno tudi pri podjetniških projektih vlada suša.
 
Več denarja kot povpraševanja
 
Vodja Poslovnih angelov Slovenije Blaž Kos pravi, da tudi v klubu težje zberejo denar kakor pred letom in pol, vendar se ta za dobre projekte vedno najde. Res pa je, da mora biti projekt izjemno dober, takih pa je zelo malo. »Tak klub, kakor je naš, ima denimo v Parizu ali Londonu zaposlenih nekaj ljudi, ki ves dan pregledujejo projekte, ki jim jih podjetniki pošljejo po elektronski pošti. Mi jih skoraj ne dobimo, več povpraševanja dobivamo s Hrvaške kakor iz Slovenije,« pravi o pomanjkanju zanimivih priložnosti za vlaganje Blaž Kos. »Na nas se največ obračajo ljudje s podjetji, zadolženimi do vratu, in taki, ki pričakujejo nepovratno pomoč. Pričakovali bi, da bo v krizi povpraševanje po angelskem denarju večje, v resnici je še manjše.«
 
V klub je včlanjenih 35 vlagateljev, predvsem uspešnih poslovnežev. Po mnenju Kosa število poslovnih angelov v klubu nekako ustreza velikosti slovenskega trga, čeprav bi si jih želeli še več. Za letno članarino klub od tri- do štirikrat letno pripravi predstavitve zanimivih priložnosti oziroma projektov. Še preden pa podjetnik lahko predstavi svoj projekt potencialnim vlagateljem, mu strokovnjaki kluba namenijo 25 ur svetovanja o tem, kaj je lastniško financiranje, kaj lahko pričakuje od poslovnega angela in česa ne, kako napisati dober poslovni načrt in o drugih podjetniških temah.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *