Podjetnik logo
 

Vse ti dajo

Avtor: Jože Vilfan | Objava: 10.06.2003

Če sprejmeš franšizo, boš zelo verjetno uspel, tudi če si popoln začetnik v poslu, pravi Cheryl Babcock, ki predava o franšizah na ameriški univerzi Santana iz Minneapolisa.



Kako to, da imate na vaši univerzi poseben predmet - franšize?

Petintrideset odstotkov trgovin v ZDA je franšiz, zato ima veliko univerz predavanja o franšizah. Na naši univerzi je 60 odstotkov predavanj namenjenih tistim, ki odpirajo franšize, se pravi franšizorjem, in 40 odstotkov tistim, ki sprejemajo franšize, se pravi franšizijem. Zlasti tisti, ki želi odpreti franšizo, mora veliko vedeti. Posel mora biti tako koncipiran, da ga je mogoče posnemati, mora razviti izobraževanje in marketinški program za svoje franšizije, mora se spoznati na pravne zadeve in tako naprej.

Mar ni področje franšiz nasičeno?

Nasprotno, nove franšize se pojavljajo vsak dan, v ZDA jih najdemo v 60 panogah. Danes imajo dobre možnosti storitvene dejavnosti za druga podjetja, restavracije s hitro hrano so, kot kaže, večni hit, trenutno pa so v ZDA v velikem vzponu kavarne.

Zakaj so franšize tako uspešne?

Franšizor ti da celovito znanje, tako da lahko kot začetnik v nekem poslu začneš od ničle. Najprej imaš tečaj, dobiš priročnik, v katerem je vse zelo natančno razloženo, franšizor pa te kasneje ves čas spremlja in ti svetuje. Sama sem bila franšizij in vem, kakšno pomoč sem dobivala. Marketinške ideje, kasete z glasbeno reklamo, ki sem jih lahko predvajala na krajevni radijski postaji, video kasete, predloge za večje oglase v časopisih, tedenski časopis z nasveti glede poslovanja ...

Ali imate sploh kakšno kritično besedo glede franšiz?

Če imaš zelo veliko željo po lastnem poslu in svojih rešitvah, potem franšiza ni zate.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *