Z e-pošto do večje prodaje

Avtor: Robert Rolih | Objava: 10.04.2000

Izkoristite sodobno, a poceni orodje za večjo uspešnost. Odlomek iz priročnika Kako dobičkonosno poslovati preko interneta.



E-mail je eden od najbolj preprostih in najbolj učinkovitih načinov za povečanje prodaje vašega podjetja. Žal to orodje izgubi vso svojo moč, če ga uporabljate napačno. V nadaljevanju boste izvedeli, kako lahko učinkovito uporabite e-mail in pri tem ne delate napak.

Da bi lahko pošiljali sporočila po e-mailu, morate najprej imeti e-mail naslove svojih potencialnih kupcev. Nekateri "pametni" poslovneži bi radi ta korak preskočili. Tako pošiljajo svoja prodajna sporočila kar na naključne e-mail naslove, ki jih dobijo na različne neetične načine. To pomeni, da pošljejo svoje prodajno pismo na tisoče e-mail naslovov, ne da bi vedeli, kdo so ljudje, ki jih prejmejo (v angleščini temu pravijo spam).

Nikoli ne počnite tega!

Vsaka kultura ima namreč nepisana pravila. Internet ni izjema. Nepisano pravilo pri poslovanju prek interneta je: Nikoli ne pošiljaj elektronske pošte ljudem, ki jih ne poznaš oz. ti niso dali vedeti, da jim ga lahko pošlješ.

Podjetja, ki ne upoštevajo tega pravila, so usmerjena k pridobivanju kratkoročnih dobičkov, navadno prodajajo izdelke, ki so neuporabni in kmalu izgubijo zaupanje kupcev. Takšna podjetja dobivajo v svoje poštne nabiralnike tudi na tisoče jeznih odzivov, kar kmalu onemogoči njihovo poslovanje prek interneta. Po svetu je tudi mnogo "hekerjev", ki sovražijo takšna podjetja in jim pošiljajo po e-mailu različne viruse in podobno.

Upam, da sem vas prepričal, da pošiljanje e-mail sporočil naključnim izbrancem ni opravilo, ki bi se vam izplačalo.

Pravi naslovniki e-mail sporočil so ljudje, ki vam prostovoljno izročijo svoj e-mail naslov ali pa ga vpišejo v različne obrazce na vaši spletni strani.

Pa poglejmo, kako lahko pridobite e-mail naslove potencialnih kupcev:

* Ponudite brezplačne informacije prek avtomatskega odzivnika. To pomeni, da obiskovalcem ponudite na primer brezplačno brošuro v elektronski obliki. Nato zaprosite obiskovalce, da v obrazec vpišejo svoj e-mail naslov in ga pošljejo. Vaš avtomatski odzivnik bo vsakomur, ki je poslal svoj e-mail naslov, poslal brošuro.

* Organizirajte nagradno igro na spletni strani. Vsakdo, ki sodeluje, mora vpisati v obrazec svoj e-mail naslov. Glavna nagrada pri igri mora biti neposredno povezana z izdelkom, ki ga boste nato poskušali prodati prek e-maila, sicer ne boste dobili naslovov svojih potencialnih kupcev.

* Ponudite brezplačno e-mail publikacijo.

* Vprašajte obiskovalce vaše strani, ali hočejo sprejemati sporočila o posebnih ponudbah in novostih v vašem podjetju. Tako boste pridobili manj naslovov, vendar bodo ti zelo dobri. Dali vam jih bodo ljudje, ki se zelo zanimajo za vaše izdelke, in možnost, da bodo kasneje kupili katerega, je zelo velika.

* Določen del vaše spletne strani je lahko dostopen le obiskovalcem, ki se registrirajo. Tako imate lahko na začetni strani povezavo "Le za registrirane uporabnike", ki je zaščitena z geslom. Registracija je brezplačna, vsak uporabnik vam mora dati le svoj e-mail naslov. Seveda mora biti na podstrani, zaščiteni z geslom, nekaj uporabnega, kar bo privabilo potencialne kupce.

Baza naslovov, ki jih boste zbrali na enega izmed teh načinov bo vredna veliko več, kot naslovi ljudi, ki vas ne poznajo. Dali so vam jih namreč obiskovalci vaše spletne strani, ki so večinoma vaši potencialni kupci. Večina ljudi, ki vam je prostovoljno dala naslove, bo hotela sprejemati vaša e-mail sporočila, saj jih zanimajo izdelki iz vaše panoge.

Nekaj ljudi pa ne bo želelo, da jim pošiljate sporočila. Zato vam priporočam, da v vsako sporočilo, ki ga pošljete, vključite stavek: "Če nočete več dobivati naših sporočil, nam, prosimo, pošljite sporočilo na naslov info@podjetje.si."
Potem, ko ste zbrali naslove potencialnih kupcev, jim lahko pošiljate sporočila o vaših novih proizvodih ali posebnih ponudbah. Potruditi se boste morali, da boste napisali dobro sporočilo. Spodaj je nekaj napotkov, ki vam bodo olajšali delo:

* Polje "Subject" je najpomembnejši del sporočila. Prejemniki ga bodo videli takoj, zato vanj vključite najpomembnejše informacije - ima podobno funkcijo kot naslov. V to polje vključite tudi ime svoje spletne strani, tako da bo prejemnik vedel, kdo mu sporočilo pošilja. Izogibajte pa se stavkom, kot denimo: "Postanite bogati v 90 dneh" ali "Milijoni v vašem poštnem nabiralniku". Takšni stavki bodo takoj nakazali, da ste neresno podjetje. Prav tako ne uporabljajte VELIKIH TISKANIH ČRK, kajti te v digitalni govorici pomenijo kričanje. Na svoje potencialne stranke pa nočete kričati.

* Telo sporočila začnite z naslovom. Ta je lahko napisan z velikimi tiskanimi črkami, vendar ne sme biti predolg. Tako bodo prejemniki videli, da je to naslov in ne kričanje. V naslovu takoj povejte, kaj hočete prodati ali sporočiti. Spomnite se, da ne nameravate zapravljati časa svojih potencialnih kupcev.

* Pod naslovom prejemnike lepo pozdravite in v besedilu povejte na kratko, kaj jim ponujate in kako lahko do tega pridejo. Če menite, da bi moral biti opis dolg, raje napišite: "Če vas zanima obširnejša razlaga delovanja izdelka yxz, si jo preberite na spletni strani www.abcd.si/izdelek.

* Besedilo naj bo razumljivo in razdeljeno na odstavke. Med odstavki naj bo prazna vrstica, da bo laže berljivo. Če naštevate koristi, ki jih bo imel kupec ob uporabi izdelka, uporabite označevanje z zvezdicami:
* nič več dolgega čakanja v vrsti,
* prihranili boste 12%,
* itd.

* Ne uporabljajte posebnih oblikovanj besedila (krepko, ležeče, ), kajti večina e-mail programov jih ne zna pravilno prikazati in naslovnik bo videl le kopico čudnih znakov.

* Bodite prijazni. Uporabite besede, kot so "prosim" in "hvala". Veliko ljudi je namreč v življenju prijaznih, ko pa pišejo e-mail sporočila, pozabijo na manire.

* Na konec sporočila vedno vključite svoje kontaktne informacije (naslov, telefon, faks, e-mail, naslov spletne strani).

Še enkrat poudarjamo, da bodite čim bolj kratki, jedrnati in razumljivi, ko pišete e-mail sporočila, saj ljudje nimajo veliko časa za prebiranje pošte. Tako boste svojim potencialnim kupcem sporočili, da cenite njihov čas in več jih bo hotelo sodelovati z vami.

Drugi vidik komunikacije po e-mailu je odgovarjanje na različna sporočila, ki vam jih pošiljajo obiskovalci vaše spletne strani.

Navaditi se boste morali, da bo v vašem poštnem nabiralniku v prihodnosti vse več pošte. Tako si boste morali organizirati pregledovanje in odgovarjanje nanjo.

Priporočam vam, da si že vnaprej pripravite odgovore na najpogostejša vprašanja, ki vam jih ljudje postavljajo. Shranite jih v posebne datoteke in jih uporabite pri vseh takšnih vprašanjih.

Če uporabljate Outlook, si sporočilo, ki ga pogosto uporabljate, posnemite kot "template" (File, Save as, Type: Microsoft Outlook template). Ko ga hočete uporabiti, pojdite v meni Compose in izberite Choose template. Tako boste prihranili veliko časa.

Pripravite si lahko na primer različne odzive:

* na vprašanja o dodatnih informacijah v zvezi z različnimi izdelki,
* na vprašanja o vašem podjetju,
* na pohvale ali pritožbe,
* na naročila vaših izdelkov.

Seveda boste morali vsako sporočilo še prirediti, da bo videti kot osebno - vključiti boste morali ime osebe, ki vam je pisala, dodati še kakšno specifično informacijo in podobno. Vseeno pa boste za pisanje odgovorov porabili veliko manj časa, kot bi sicer.

Vaš program, ki ga uporabljate za pošiljanje e-mail sporočil, ima v meniju "Tools" tudi izbiro "Auto signature" ali "Signature", kar pomeni samodejno dodajanje vaših kontaktnih informacij na konec vsakega e-maila, ki ga boste poslali. To možnost preprosto morate izrabiti, saj boste z njo prihranili veliko časa.

Da bi lahko čim bolje izkoristili to orodje, vključite v vaš samodejni podpis naslednje podatke:

* ime podjetja, telefon, faks,
* domene spletnih strani,
* koristi ali brezplačne stvari, ki jih lahko obiskovalec dobi na teh straneh.

Tako bo vsak e-mail postal vaš oglas, ki bo pritegnil ljudi na vaše spletne strani.

Primer učinkovitega avtomatskega podpisa:

CIP d.o.o. Sketova 1, 1000 Ljubljana, telefon (061) 1402 437,
0609 654 134, e-mail: cip@siol.net

Na spletni strani http://www.cip-kritine.si boste izvedeli, kako lahko pridete do varne in lepe strehe nad glavo. Ker imamo največjo izbiro kritin v Sloveniji, boste 100% prepričani, da vam bomo priporočili najboljšo izbiro.

Če je vaše podjetje veliko in dobiva na dan več sto e-mail sporočil, si lahko omislite tudi posebne programe, ki bodo samodejno pošiljali odgovore na sporočila. Ti programi delujejo na podlagi načela ključnih besed. Ko program v sporočilu zasledi določeno ključno besedo, na primer "več informacij" ali "model 223", samodejno odpošlje sporočilo, ki bo temu ustrezalo. Ključne besede in prirejena sporočila boste morali seveda določiti sami.

Takšni programi vam bodo zelo olajšali delo, ki ga imate z odgovarjanjem na različna vprašanja, najbolj primerni pa so za velika podjetja.

Če povzamem: z dobrim e-mail marketingom lahko skorajda brez stroškov pridobite nove kupce ali pa prodate starim kupcem dodatne izdelke. E-mail je zelo učinkovito orodje v primeru, da sporočila pošiljate svojim potencialnim kupcem, ki so vam za to dali dovoljenje. Sporočila naj bodo čim krajša, napisana razumljivo, osredotočijo pa naj se na koristi za bralca.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *