ZUJA - iz prodaje na debelo v franšizing

Avtor: Nives Pahor | Objava: 11.12.2006

Franšizne trgovine so najboljša možnost širjenja blagovne znamke, so prepričani v družinskem podjetju, ki se je na slovenskem trgu uveljavilo kot izdelovalec spodnjega perila.


Oba, sin Uroš in mamo Jana verjameta, da je franšiza prava smer.

Podjetje ZUJA, d.o.o., je na slovenskem trgu prisotno že petnajst let. Pod istoimensko blagovno znamko (ZUJA) izdeluje in prodaja žensko, moško in otroško spodnje perilo. Zadnjih nekaj let je vodenje podjetja od staršev prevzel sin, Uroš Zupanc, ki je v podjetje uvedel kar nekaj strateških poslovnih novosti. Zelo pomembni sta na primer prehod iz veleprodaje v maloprodajo in širitev posla po modelu franšizinga. Mama, Jana Zupanc, ki v podjetju še vedno sodeluje kot glavna oblikovalka vseh kolekcij spodnjega perila, je prepričana, da je to prava pot. 

Iz veleprodaje v maloprodajo in franšizing  

Pozitivne spremembe v podjetju so se začele, ko so sprejeli strateško odločitev, da svojih izdelkov ne bodo več prodajali samo na debelo, ampak bodo začeli razvijati tudi svojo blagovno znamko spodnjega perila, ki jo bodo prodajali v lastnih in franšiznih trgovinah.  

V prvih nekaj letih je posel podjetja ZUJA temeljil predvsem na prodaji na debelo, kar jim je pravzaprav ustrezalo, saj so se lahko popolnoma posvetili proizvodnji, vendar so se počasi začele pojavljati težave s partnerji, ki niso pravočasno plačevali. Če ne bi sprejeli dolgoročnih poslovnih sprememb, bi propadli, pojasnjuje Jana Zupanc, kar bi bila velika škoda, nadaljuje, saj je bil izdelek pri kupcih zelo cenjen. Ko so iskali rešitve, so dobili zamisel, da bi lahko svoje izdelke prodajali v lastnih industrijskih trgovinah. V domači trgovini v Vogljah, kjer imajo tudi proizvodnjo, so imeli že veliko zvestih kupcev, zato so se opogumili in sprejeli odločitev, da tako industrijsko trgovino odprejo še na drugi lokaciji. Tako so se leta 1999 odločili, da poskusijo v Domžalah. Na začetku sicer niso bili preveč uspešni, ko pa so ljudje spoznali njihove izdelke, je prodaja tudi tu dobro stekla. Zdaj trgovina posluje že osmo leto. Glede na dober odziv trga so se leta 2004 opogumili in sprejeli odločitev, da odprejo še eno trgovino, tokrat v Kranju. Tudi ta odločitev je bila pravilna.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *