Če ga nimate, ga začnite graditi še danes

Avtor: Anja Žagar | Objava: 09.10.2014

»Kaj pa?« boste rekli. Ugled vašega podjetja, je odgovor. Pri njegovi gradnji se zavežite maratonu in ne šprintu, saj ga lahko hitro izgubite z eno samo napačno potezo.


Dejstvo je, da je ponovna gradnja ugleda za podjetje bistveno težji proces kot njegova začetna izgradnja. Ponovna izgradnja ugleda po nekaterih raziskavah lahko traja celo od 3 do 4 leta in je šestkrat težja kot začetna gradnja.

V raznih medijih in v medsebojnih pogovorih ljudi je veliko govora o zgodbah propadlih podjetij, svobodnih tajkunih (nekoč »uglednih« vodij uprav, menedžerjev, direktorjev), zgodbah o zlorabi zaposlenih in neplačevanju prispevkov zanje, o utaji davkov podjetij itd. Toda med vsemi tem negativnimi zgodbami se lesketajo tudi zgodbe nekaterih podjetij, ki so odličen zgled, kako prave vrednote, premišljena strategija in etično ter odgovorno ravnanje uspešno premagujejo tudi najhujše gospodarsko zlo - recesijo. Pred časom sem imela priložnost sodelovati s podjetjem, ki je eno tistih, s katerim je bilo delati pravi užitek. Gre za visoko ugledno podjetje, ki svoj ugled gradi na zdravih in močnih temeljih. Ima dolgoletno tradicijo, je zanesljiv poslovni partner in zgleden delodajalec. Seveda, za medije povsem nezanimivo podjetje. In vendar eno tistih podjetij, ki v nas zaneti iskrico upanja, da vendarle ni vse tako slabo in brezupno, kot se nam zdi.

 

Uglednih podjetij v Sloveniji ni tako zelo malo, toda še vedno bistveno premalo, da bi lahko slovenski gospodarski prostor označili za uglednega. Naj v enem stavku razjasnim, kaj pravzaprav pomeni ugled podjetja. To je skupek percepcij, ki jih o njem imajo njegovi zaposleni, stranke, dobavitelji, mediji, deležniki, investitorji in poslovni partnerji. Pravijo, da je ugled podjetja kot srčni utrip; lahko je v določenem trenutku močnejši, v drugem šibkejši in vendar ključnega pomena za »življenje« podjetja. Kakšen je ugled vašega podjetja, postaja zelo pomembno in v današnjih časih ključnega pomena, saj vsakdo dvakrat premisli, s katerim podjetjem bo in s katerim ne bo sodeloval.

 

Riba pri glavi smrdi

 

Prvi v vrsti, ki ustvarja negativno ali pozitivno percepcijo podjetja navzven in ustvarja ugled (kakršenkoli že je), je vodstvo podjetja. Lahko je to lastnik, predsednik uprave, direktor ali vodja ter njegova načelnost, etičnost in vrednote. Pomembno je, da vodstvo razume oziroma pomaga opredeliti vizijo in poslanstvo podjetja ter vrednote in strategijo njegovega poslovanja. Podjetje lahko le tako začne graditi svoj ugled navzven med kupci in poslovnimi partnerji. Če se vodstvo podjetja tega zaveda, je strah pred šibkim srčnim utripom oziroma slabim ugledom podjetja povsem odveč.

 

Zaposleni kot zrcalo ugleda

 


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *