Šesti internetni oskarji

Avtor: Jože Vilfan | Objava: 10.07.2002

Najboljše najdemo na spletni strani www.webbyawards.com.



18. junija so v San Franciscu razglasili šeste prejemnike nagrad Webby, ki bi jim lahko rekli internetni oskarji. Ves postopek je posnet po filmskem oskarju. Nagrade podeljuje »Akademija«, ki ima 350 članov, med katerimi so teoretiki interneta, kot na primer Esther Dyson, znani režiserji (Francis Ford Coppola), glasbeniki (David Bowie), uredniki revij in drugi.

Več mesecev pred končnim izborom akademija določi nominacije v 30 kategorijah, ki segajo od povsem tehničnih (tehnični dosežki) prek poslovnih do splošno izobraževalnih in celo do kategorije »čudni nastopi«. Vzporedno z odločanjem Akademije imajo obiskovalci webbyjevih spletnih strani možnost sodelovati v ljudskem glasovanju, tako da 18. junija dobimo dva seznama zmagovalcev. Letos se je izkazalo, da je izbor akademije in »ljudstva« približno v polovici primerov identičen, v polovici pa različen.

Pregledali smo nagrajence v tistih kategorijah, ki so tako ali drugače povezane s poslovnim življenjem, in nagrajence, ki predstavljajo neko pomembno značilnost, ki jo je dobro upoštevati pri pripravi internetnih nastopov.

V kategoriji trgovina je pri obeh glasovanjih zmagal amazon.com. Pač gre za model, ki ga posnema veliko trgovin tako po likovni plati kot po načinu ponujanja izdelkov. Mislimo na obširne predstavitve, ki jih pripravi trgovina, in na komentarje, ki jih dodajajo obiskovalci. Vse to je prav po zaslugi Amazona postal internetni standard.

V kategoriji finance je znova v obeh glasovanjih zmagal nastop finance.yahoo.com. To je preprosto povedano res popoln pregled nad finančno sceno. Teme oziroma rešitve so razdeljene na 18 poglavij in pokrivajo vsa finančna področja od naložb v delnice do plačevanja domačega računa, z izračuni za najemanje posojil, navodili glede davkov itd. itd. Zanimivo je, da je konkurenčnost potisnila na rob nekoč zelo popularno stran Motley Fool (www.fool.com), ki je lani še bila med nominiranci, letos pa nič več. Znak pač izredno dinamičnega dogajanja.

Zmagovalca v kategorijah novice (bbc.co.uk) in turizem oziroma potovanja (spletna stran založbe, ki izdaja znane turistične vodnike Lonely planet) sporočata isto: tisti, ki nekaj počno že dlje časa in so pri tem dobri, znajo uspeti tudi na internetu. Zmagovalec pri novicah je spletna stran angleške državne novičarske agencije BBC, na kateri obilje informacij kar kipi. Glede turizma pa je zanimivo to, da lani letošnjega zmagovalca ni bilo niti med nominacijami (lani je zmagala Microsoftova Expedia). Tako je tradicionalni založnik povozil novi internetni projekt.

Pri ljudskem glasovanju pa je pri novicah zmagal naslov
www.aldaily.com, ki predstavlja alternativen pristop k novicam. Gre za portal, ki usmerja na druge informacijske vire (revije, časopise, knjižne recenzije itd.). Je intelektualen in obiskovalcu odgovarja na vprašanje, katera informacija je hkrati izzivalna in trajne vrednosti. Namesto o filmskih zvezdah, zvemo za trač o na primer Descartesu, vnuku Sigmunda Freuda in podobnih junakih. Zelo izvirno.

Naravo novega medija dobro kaže kategorija storitve; zmagovalec v obeh glasovanjih je evite.com (lani ta stran sploh ni bil niti med nominacijami). Gre za zelo preprost nastop, ki vam pomaga organizirati dogodke v družini in s prijatelji. Na teh straneh dobite nekaj idej, kako tak dogodek organizirate, nato pa prek interneta povabite širšo družino in prijatelje. Torej – obiskovalec ustvarja internet, tako kot pri Amazonu, na primer ali pri Lonely Planet, kjer vpisujete svoje potne zgodbe in izkušnje (in ljudem poveste, da tisti avtobus v Katmanduju po vašem mnenju ni čisto varen...)

Za konec povabilo: če razmišljate o pripravi spletnih strani bodisi kot izvajalec ali kot podjetnik, kliknite na www.webbyawards.com. Tu so vzori, ki jih morate vsaj poznati, če že ne posnemati. Tudi pri internetu se dogaja tisto, kar poznamo iz gospodarske zgodovine. Na začetku vsake nove panoge se pojavi veliko ponudnikov, nato pa čas povozi skoraj vse, razen nekaj najboljših. Tako je bilo pred sto leti v Ameriki 200 podjetij, ki so izdelovala avtomobile, preživela jih je pa le peščica. Če boste upoštevali uspešne modele in poslovna sporočila, ki iz njih izhajajo, boste verjetno imeti boljše možnosti za uspeh.

spletne strani

Yahoo, finance
BBC
Lonely Planet

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *