Ali naj postanem krovni franšizodajalec?

Avtor: Igor Pavlin | Objava: 11.04.2014


Pred letom in pol sem postal franšizojemalec tujega franšiznega podjetja, ki opravlja storitve za otroke. Pristopnina ni bila zanemarljiva, ime, ki ga lahko uporabljam, pa je v naših krajih popolnoma neznano. Franšizodajalec mi predlaga, da postanem krovni franšizodajalec za področje Slovenije. Nisem prepričan, da bi se tega želel lotiti. Vaš komentar prosim.


Imena vašega podjetja še nisem zasledil v tisku za področje podjetništva in financ. Predpostavljam, da vodite zgolj eno samo enoto in morda nimate niti finančnih ali tudi kadrovskih sredstev, da bi se širili z nadaljnjimi lastnimi enotami. Širše poznavanje znamke in pozitivna podoba sta prav gotovo pomembna pri nadaljnji rasti lastne ali še bolj tudi franšizne mreže. Kot kaže, ste bili hkrati prva in tudi istočasno pilotna enota tega podjetja, kar ni povsem pravilno. Pilotna ali testna enota je po našem kodeksu etike pravzaprav obvezen predpogoj tako za širjenje lastnega podjetja doma ali tudi tuje franšize na vsakem novem trgu.


Zaradi majhnosti našega trga so stroški lokalizacije poslovnega znanja in poslovnih metod delovanja take tuje franšize relativno visoki glede na možnost njihovega kritja s širitvijo na tem trgu. Pogosto jih tuji franšizodajalec poizkuša preprosto prevaliti na rame bolj ali manj dobro izbranega franšizojemalca na trgu, ki ga slabo pozna. In to kar z direktno franšizo, brez posredništva razvojnega ali krovnega franšizija. Glede na velikost trga in njegov ne preveč razširjen mednarodni ugled je tveganje za izgubo dobrega imena ob možnem neuspehu take franšize v Sloveniji zanj relativno majhno. Če je vaše poslovanje zadovoljivo, imate najbrž možnost, da sami postanete lastnik vsaj še ene enote v okviru vaše franšize ali pa da iščete še enega franšizojemalca ali morda krovnega franšizojemalca. Tak krovni franšizojemalec bi potem postal tudi vaša referenčna točka za tujega franšizodajalca, ne pa več vi sami. Odločitev je torej razmeroma kompleksna in je pogojena z vašimi ambicijami, vašim, kot kaže, dobrim ugledom pri franšizodajalcu, vašimi investicijskimi zmožnostmi in perspektivo za tovrstno franšizo v Sloveniji in morda tudi v njeni okolici. To pa je odvisno tudi od rasti in padanja kupne moči zainteresiranih staršev. Stabilen trg vsekakor vpliva na razvoj franšizinga.



Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *