Darila in davčna osnova

Avtor: Janja Perme | Objava: 12.02.2008



»Ob koncu leta bi naše podjetje obdarovalo otroke zaposlenih, poslovne partnerje in športno društvo, katerega sponzor smo. Darilo bi bil naš izdelek, na katerem je tudi logotip podjetja. Kako je z davčnim priznavanjem stroškov daril oziroma kako bodo darila vplivala na davčno osnovo?« 

Odgovor na vaše vprašanje je odvisen od tega, komu je darilo namenjeno in kakšna je vrednost darila.  

Darila zaposlenim ali družinskim članom zaposlenih se praviloma obravnavajo kot boniteta zaposlenih, kar pomeni, da je treba od njihove vrednosti obračunati vse dajatve, ki se obračunajo pri plači (prispevki za socialno varnost, akontacija dohodnine), razen davka na izplačane plače. V tem primeru je vrednost darila s pripadajočimi dajatvami davčno priznan odhodek. Izjema pa je darilo otroku zaposlenega, in sicer če je dano otroku do 15. leta starosti, če je dano v mesecu decembru in če vrednost darila ne presega 42 evrov. V tem primeru se darilo ne obravnava kot boniteta (od vrednosti darila torej ni treba obračunati nobenih dajatev), vendar pa pri darovalcu tudi ni davčno priznan strošek. 

Darila poslovnim partnerjem sodijo med stroške reprezentance (četudi je na darilu izpisan logotip darovalca), pri darovalcu pa so stroški reprezentance davčno priznani v višini 50 odstotkov teh stroškov. Pomembno pa je vedeti, da so darila pri prejemniku predmet obdavčenja z dohodnino, kar pomeni, da bi moral darovalec od vrednosti darila za obdarovanca praviloma obračunati in plačati akontacijo dohodnine. Izjema pa so darila, katerih posamična vrednost ne presega 42 evrov, vrednost vseh daril, ki jih obdarovanec prejme v davčnem obdobju od istega darovalca, pa ne presega 84 evrov. Le v tem primeru darovalec ni dolžan obračunati akontacije dohodnine za obdarovanca.  

Darilo športnemu društvu je mogoče opredeliti kot strošek reklame, če se športno društvo kot prejemnik darila zaveže, da bo za vas opravilo reklamno storitev – denimo, da bo vaš izdelek uporabilo pri javnem izvajanju športnih aktivnosti. V tem primeru je vrednost darila športnemu društvu v celoti davčno priznan odhodek. Če pa darilo športnemu društvu ne bo povezano v reklamno protiuslugo, je takšno darilo mogoče obravnavati kot strošek reprezentance, ki je v 50 odstotkih zneska davčno priznan odhodek.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *