Filip Remškar - Telekomunikacijske rešitve

Avtor: Janez Kolar | Objava: 10.05.2000

Podjetje SmartCom že 10 let deluje na izjemno dinamičnem področju - strankam ponuja celovite telekomunikacijske rešitve. Znanje in nenehno izobraževanje sta tu ključnega pomena.



Prvoaprilska šola

Da, šola, pa čeprav bi morda kdo rajši prebral kar kot šala. In čeprav bi bilo danes, od daleč, skladno s tistim znanim rekom »Po bitki so vsi generali«, morda moč videti razvoj podjetja SmartCom v zadnjih (prvih!) desetih letih kot šala, gre predvsem za šolo. In ravno v tem grmu tiči uspeh podjetja SmartCom (ime podjetja bi lahko prevedli z »pametne komunikacije«). Ne le v prvem aprilu, ki se je pri Filipu Remškarju kar nekajkrat postavil kot prelomnica, temveč šolanje, ali bolje rečeno, rezultat šolanja - znanje.

Ključni dejavniki uspeha so po Remškarju najprej sicer v tem, da moraš skočiti na pravi vlak, potem pa je nujno, še zlasti na področju, ki se razvija tako hitro kot telekomunikacije, imeti kritično maso znanj zaposlenih, kamor pa je potrebno tudi stalno vlagati.


In kam sta Remškarja pravzaprav vlagala (lastnika podjetja sta zakonca Remškar)? Povedano na kratko, je SmartCom podjetje, ki svojim strankam ponuja celovite rešitve telekomunikacijskih omrežij. Ali povedano matematično: v desetih letih, kolikor jih šteje SmartCom, so postali skupina, saj imajo hčerinsko podjetje Snet, ki na trgu ponuja rešitve za internet pod storitveno znamko Boter, število zaposlenih podjetja SmartCom v celoti pa se je od enega povzpelo na oseminosemdeset.

Remškarjeva sta stopila na pravi vlak, in to ob pravem času. Hkrati sta se ves čas zavedala da gre ob koncu delovnika praktično ves kapitalski potencial podjetja na dveh nogah vsaksebi. Zato jima je uspelo zgraditi strukturo, kjer se ukvarjata predvsem s poslovno politiko in določenimi nadzornimi funkcijami, medtem ko sta za vodenje posameznih ključnih področij vzpostavila managersko strukturo na čelu z izvršnim direktorjem. Filip Remškar je predsednik podjetja, podjetje SmartCom samo pa je organizacijsko sestavljeno iz štirih področij: storitev, prodaje in marketinga, tehnike in varnosti. Da je bila osredinjenost na znanje prava pot, kaže tudi dejstvo, da pomenijo storitve že danes v strukturi njihovega prometa kar 30 odstotkov.

Trgi podjetja SmartCom so telekomunikacijske rešitve, najprej pri postavitvi hrbteničnih omrežij in potem pri njihovi nadgradnji. Delujejo na treh ključnih področjih:
obstoječa telekomunikacijska omrežja,
omrežja operaterjev kabelske televizije,
radijsko pokrivanje.

Geografsko SmartCom prerašča slovenske meje in se usmerja k bližnjim, nekdaj tradicionalnim slovenskim trgom v bivši skupni državi, saj je tam s svojimi slovenskimi izkušnjami zelo konkurenčen.

Koliko zaupanja je v 10 km žic?

Na prvi pogled se nam lahko zazdi presenetljivo, da je kljub vsej obilici najnovejše tehnologije in znanja pri njihovem poslovanju med najpomembnejšimi vrednotami zaupanje. To je zaupanje zaposlenih, da jim bo SmartCom omogočil zaslužiti dovolj, hkrati pa jih ne bo pustil nepripravljene na navdušujoče tehnološke spremembe jutrišnjega dne, še več, da jim bo omogočal delovanje in komuniciranje prav v svetovnem vrhu. Potem so tu stranke. Ker gre za velike projekte, z obilico različnih tehnologij, najrazličnejših zahtev, ne da bi posebej omenjali na primer vprašanje varnosti, je za uspešen razvoj in dovršitev projektov nujno tesno sodelovanje, medsebojno usklajevanje in včasih tudi razumevanje. Tudi zato, ker skupaj gradijo določene tehnološke rešitve, strank v SmartComu ne imenujejo le kupci, temveč poslovni partnerji - saj skupaj postavljajo informacijske avtoceste. Te stranke, poslovni partnerji, morajo izvajalcu zaupati in izvajalec si mora to zaupanje seveda pridobiti. To pa ne gre čez noč.

Zato, da bi tudi kupcem - poslovnim partnerjem omogočili vpogled v novosti in trende, organizirajo različne oblike druženja, kot so dnevi odprtih vrat, delavnice in podobno, kjer skupaj s strankami ugotavljajo in preučujejo možnosti za čimbolj optimalno rešitev zahtev posamezne projektne naloge.
Nasploh je poslovna filozofija SmartComa takšna, da želijo na tako tehnološko zahtevnem področju, kot so sistemi komunikacij, ki se spreminjajo tako rekoč iz dneva v dan, kupcem zagotavljati stabilnost, zanesljivost in tehnološko dovršenost. To bo kupcem omogočalo učinkovito uporabo razpoložljivih tehnologij in prilagojenost posameznim zahtevam. Z najemom zunanjih izvajalcev pa se jim ne bo treba ubadati s tem področjem poslovanja, saj ga lahko prepustijo zanesljivemu, zaupanja vrednemu partnerju.

Odločili so se tudi, da bodo ravnanje s človeškimi viri prepustili zunanjim strokovnjakom, zato imajo pogodbenega partnerja, ki skrbi za izbiro in razvoj kadrov. Poleg strokovnih tehnoloških znanj, ki si jih nabirajo praktično po vsem svetu, ne zanemarjajo niti vodstvenih znanj, prav tako pa se trudijo za vzdrževanje timov. Radi poudarijo, da je vzdušje v podjetju družinsko. In to naj bi vodilo k uspehu.

Ko nanese pogovor na uspeh, Filip Remškar razloži svoje pojmovanje. Uspeh je po njegovem predvsem osebno zadovoljstvo ter poslovni uspeh, ki se kaže v stabilni rasti in zadovoljstvu zaposlenih. Pri tem pa SmartCom ne pozablja na svoje okolje, zato se dejavno vključuje v različne akcije, med katerimi naj tu omenimo le ustanovno članstvo v fundaciji Gallus, več akcij pomoči za Univerzitetni klinični center, pediatrično kliniko

Podjetnik sam sebi

Vsak pravi podjetnik se zaveda, da je v začetku, ko je pretežno sam, sam sebi največje tveganje, in zato namenja potrebno pozornost tudi osebni sprostitvi ter vzdrževanju psihofizične kondicije. Za polnjenje baterij Filip Remškar seveda izkoristi prosti čas, kolikor se le da, in poudari, da v zadnjem času prav temu posveča posebno pozornost. Če že ne drugače, se s soprogo odpravita na jutranji sprehod s psom. Rednim počitnicam, poleti in pozimi, pa se menda v družini Remškar niso nikoli odrekli. »Tega si ne pustimo vzeti«, pravijo.

Da bi karseda izboljševali raven kakovosti svojega poslovanja, so se že pred leti vključili v program poslovne odličnosti, ki so ga za kratek čas prekinili, tako da so se z vso paro posvetili pridobitvi certifikata ISO 9001, zdaj pa bodo nadaljevali s postopnim naskokom na nagrado za poslovno odličnost.

MOJA FORMULA USPEHA
celovito znanje
pravilna poslovna usmeritev
kanček sreče (brez tega ne gre)

MOJA NAJVEČJA NAPAKA
Ne najbolj posrečena izbira tujega partnerja (morda premalo preverjanja prihodnjih partnerjev, kar lahko stane zelo veliko - tako časa in denarja kot tudi ugleda)


NASVET
»Za uspešno rast morata biti izpolnjena dva pogoja: da greš v pravi tržni segment in, morda še bolj pomembno, da imaš dobro ekipo, ki gre skupaj tako po strokovni kot tudi po človeški plati.«

Preberite si še:
- Izbor Podjetnika leta 2001
- Podjetnik leta 2001 je Filip Remškar

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *