Geografska označba porekla blaga

Avtor: Dušan Borštar | Objava: 08.12.2008



Ena od mojih podjetniških zamisli je povezana s prodajo gibanice, pripravljene po receptih naših prednikov. Receptura gibanice je značilna za našo vas. Kako bi lahko zaščitil to svojo zamisel kot intelektualno lastnino? 

Svoj izdelek boste najbrž označevali z blagovno znamko, ki jo lahko registrirate in s tem pridobite izključno pravico do njene uporabe. Vendar pa blagovna znamke ne ščiti same sestave proizvoda, postopka priprave in drugih tehničnih značilnosti izdelka, ki so v vašem primeru splošno znane in povezane s tradicijo na vašem geografskem področju. Nazive izdelkov, katerih tipične lastnosti so posledica bodisi naravnih danosti bodisi tradicije na določenem geografskem področju, je načeloma možno zavarovati kot geografsko označbo porekla blaga. Kot primer lahko navedemo »Savinjski želodec«. Registrirana geografska označba porekla pa ni individualna, temveč kolektivna pravica, ki dopušča uporabo zavarovane označbe vsakomur, ki na dogovorjenem teritoriju in na predpisan način proizvaja izdelke v okviru omenjenih naravnih danosti ali tradicionalnih postopkov. To sicer pomeni, da denimo savinjskega želodca ne more proizvajati primorski mesar, po drugi strani pa to lahko počne vsakdo iz relevantnega okrožja v Savinjski dolini. Najboljši pristop je torej kombinacija geografske označbe in blagovne znamke, na primer »Savinjski želodec - FRANA®«.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *