Kako uspešno izpeljati prenos podjetja na naslednike

Avtor: dr. Jaka Vadnjal | Objava: 07.11.2014


Družinsko podjetje smo ustanovili leta 1990 in ves čas uspešno posluje. Tudi kriza nas ni prizadela. Ponosen sem, da smo razvili družinsko podjetje. V njem sta zaposlena sin in hči ter njuna partnerja. Veseli me, da veliko zanimanja že kaže najstarejši vnuk. Žena se je upokojila pred nekaj leti, vendar še vedno pomaga hčeri pri financah. Tudi sam bi se želel naslednje leto formalno upokojiti, vendar vem, da potem ne morem več biti direktor. Od kolegov sem izvedel, da sem lahko prokurist. Mi lahko razložite, kako je s tem.


Kako postati prokurist, je zgolj tehnična podrobnost. Najprej bi se bilo dobro vprašati, zakaj sploh želite postati prokurist. Zdi se, da je odgovor jasen: nadzora nad podjetjem (še) ne želite predati naslednikom. Pravite, da že vnuk kaže interes. To pomeni, da je vsaj eden od vaših otrok verjetno star vsaj toliko, kolikor ste bili stari vi, ko ste ustanovili podjetje. Žena pomaga hčeri pri financah: gre res za potrebo po pomoči ali za vašo (in ženino) željo za nadzorom?


Ključni izziv v vašem sicer zelo uspešnem podjetju ni, kako formalno urediti odnose po vaši upokojitvi, ampak, kako začeti in učinkovito izpeljati prenos na naslednjo generacijo. Ta se mora začeti z jasnim zaupanjem, da so nasledniki usposobljeni in imajo seveda za to interes. Potem je edina možnost, da se v krogu družine začnejo pogovori na temo prihodnosti. Dilem je ogromno, vendar se žal le redko rešijo same od sebe. Potrebno je začeti načrtovanje: Kdo bo prihodnji direktor podjetja? Kdo bo lastnik podjetja? Ali naj podjetje ostane enotno ali ga je smiselno razdeliti na dva dela? Ali si ustanovitelj podjetja želi ohraniti v podjetju kakšno vlogo? Ali tudi nasledniki menijo, da je to res nujno potrebno? Ima ustanovitelj želje in potrebe, da na račun podjetja v prihodnosti prejema še kakšen dohodek, ali je finančno preskrbljen? Vse to so legitimna vprašanja, na katera mora družina čim prej začeti iskati odgovore.



Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *