Konkurent zapira vrata

Avtor: Igor Kadunc | Objava: 10.09.2013


Smo manjše proizvodno podjetje. Na trgu v Sloveniji sva dva približno enaka proizvajalca. Prisotni so tudi uvozniki, vendar niso pomembni. Prav tako del naše proizvodnje izvozimo na Hrvaško in v Srbijo. Kriza je povzročila padec cen za 25 % in zmanjšanje prodaje za 20 %. Predvidevam, da je tako tudi pri konkurenčnem podjetju. Slišal sem, da lastnik in hkrati vodilni razmišlja o tem, da bi podjetje enostavno zaprl, ker ni več pravega zaslužka. Prav tako nima ustreznega naslednika. Ali se splača razmišljati o tem, da bi podjetje odkupil in ga združil?


Vedno je potrebno razmišljati o vseh poslovnih priložnostih. Torej je potrebno preveriti tudi to priložnost. Imate sicer možnost, da ne naredite nič in samo čakate, če se bo zaprtje res zgodilo. Sam pa bi vseeno bil aktiven in partnerja obiskal in mu povedal, da ste v primeru, če res razmišlja o zaprtju, pripravljeni pri morebitnem odkupu sodelovati. Lahko da je ravno vaša ponudba tisto, kar pretehta, da bi se konkurent res umaknil. Človek nikoli ne ve.


Drugo pa je seveda vprašanje vašega sodelovanja pri nakupu podjetja ali opreme. Tu morate biti previdni in videti prednosti in slabosti. Vsekakor vzemite s seboj strokovnjaka za to področje. O oceni vrednosti podjetja in potrebnih aktivnostih pred prevzemom pa smo v Podjetniku že pisali. Če pa so bile to le govorice, pa lahko pogovor izkoristite tudi za to, da se pogovorita o tem, kako bi oba imela več od razmer na trgu.




Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *