Nakup konkurenčnega podjetja

Avtor: Jaka Vadnjal | Objava: 06.06.2014


Smo uspešno podjetje z dolgoletno tradicijo v storitveni dejavnosti v povezavi z avtomobili. V podjetju sta poleg ustanovitelja aktivna dva sinova. Zavedamo se, da je nujna širitev poslovanja in zdaj se je pojavila priložnost, da v sosednjem kraju kupimo konkurenčno podjetje, katerega lastnik in direktor odhaja v pokoj in nima naslednika. S prodajalcem podjetja smo bili vedno v korektnih odnosih in vemo, da podjetje posluje dobro. Največja neznanka je, kako se zadeve lotiti in kakšna bi bila poštena cena.

 

Prva faza postopka prodaje in nakupa podjetja je skrbni pregled. Pri tem lahko pomaga sposoben računovodja. Potrebno je pregledati bilance in oceniti realnosti postavk v bilanci stanja podjetja, ki se prodaja. Računovodska vrednost podjetja je načeloma vrednost aktive (torej premoženja) zmanjšana za vrednost vseh obveznosti.

 

Najprej je potrebno pregledati premoženje, predvsem naslednje postavke, ki so v malih podjetjih pogosto neustrezno vrednotene:

1. osnovna sredstva,

2. zaloge in

3. terjatve.

 

Osnovna sredstva so lahko vrednotena premalo ali preveč, zaloge pogosto ne obstajajo ali niso več zanimive za prodajo, terjatve so pogosto neizterljive, na primer do podjetij, ki so v stečaju. Glede dolgov je potrebno iskati predvsem morebitne okostnjake v omarah, ki niso knjiženi: morebitne izvršbe in tožbe, odpravnine, neugodne kreditne pogodbe itd. Realno ocenjena (popravljena) vrednost premoženja, zmanjšana za vrednost vseh obveznosti, je osnovna vrednost, na podlagi katere se začnejo pogajanja. Poštena cena pa je na koncu tista, s katero sta zadovoljna prodajalec in kupec, ko si sežeta v roko.

 

 


Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"