Odgovornost in etika pri prodaji

Avtor: Boštjan J. Turk | Objava: 09.11.2009

Za napake izdelka praviloma odgovarja prodajalec, toda v določenih primerih lahko svojo odgovornost omeji oziroma izključi.



Se še spomnite časov, ko smo morali po najosnovnejšo špecerijo, kot je recimo kava ali pa pralni prašek, potovati v Avstrijo ali v Italijo, saj se je pri nas preprosto ni dobilo? Poznam ljudi, ki so se čez mejo odpravili samo zato, da bi si priskrbeli večje količine priljubljene čokolade Milka ali pa makaronov Barilla. Odhod v Celovec ali v Trst je bil za nas, ki smo bili v tistih časih še otroci, pogosto prava mala avantura.
 
Sedanja mlada generacija teh časov verjetno na razume najbolje. Dandanes namreč velja prav obratno, saj je naš trg dobesedno zasičen z različnim blagom, prihajajo pa še novi trgovci, ki obstoječim še znižujejo cene, poleg tega pa ponujajo najrazličnejše nove izdelke ali modernizirane in dopolnjene različice že obstoječih, pa popuste, legalne ali ilegalne premije, vedno bolj podaljšujejo roke obročnega plačila in nasploh počnejo vse, kar je v njihovi moči, da bi pritegnili potencialne kupce.
 
Poleg tega se na trgu pojavljajo najrazličnejši strokovnjaki – denimo za pospeševanje prodaje, za blagovne znamke, za prodajo na terenu, za psihološke vidike prodaje in podobno. Resnici na ljubo so mnogi izmed njih pravi strokovnjaki za prodajanje megle.
 
Povečanja konkurence na področju prodaje pa je povzročilo tudi opazno povišanje ravni zaščite kupcev na normativni ravni. Poglejmo si nekaj stvari, na katere naj prodajalec pazi, da mu kupec ne bi grenil življenja.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *