Odgovornost za izgubljeno blago

Avtor: Boštjan J. Turk | Objava: 09.03.2012



Sem lastnik prevozniškega podjetja. Imamo tri kombije in se ukvarjamo s prevozom blaga. Dva kombija imamo zavarovana, tretjega pa ne. Prav s tem tretjim se nam je pripetila nezgoda, ko smo med prevozom pohištva izgubili vrednejši del pohištva. Zanima nas, kako je z našo odgovornostjo? Bomo morali naročniku povrniti vso nastalo škodo, ali pa morda lahko uveljavljamo višjo silo ali kaj podobnega? Pohištvo smo namreč prevažali po precej slabi cesti – na željo naročnika.
 
Načelno odgovarjate za izgubo pošiljke, in sicer v času od njenega prevzema do izročitve. Izjema je, če je izguba posledica dejanja upravičenca, lastnosti pošiljke ali zunanjih vzrokov, ki jih ni bilo mogoče pričakovati, se jim izogniti ali jih odvrniti. Morda bi se sicer lahko sklicevali na dejstvo, da je naročnik zahteval, da se prevoz pohištva opravi po tej slabi cesti – to bi pomenilo razbremenitev vaše odgovornosti, saj bi v tem primeru do izgube pošiljke prišlo zaradi dejanja naročnika. Vendar pa bi lahko ta vztrajal, da bi se lahko prevozu po slabi cesti glede na vašo profesionalno skrbnost izognili. Veliko bo odvisno od dejstva, ali bi bilo mogoče prevoz opraviti tudi po primernejši cesti ali ne. Če te možnosti ni bilo, potem imate precej možnosti, da za izgubo pošiljke ne boste odgovarjali.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *