Oglaševanje blagovnih znamk alkoholnih pijač v gostinskih lokalih

Avtor: | Objava: 10.10.2003



Tržna inšpekcija se pojavi v vašem gostinskem lokalu in vam v duhu novega »protialkoholnega« zakona zatrjuje, da so prazne steklenice nad točilnim pultom del oglaševanja določene blagovne znamke.  
 
Ali dejansko gre za prepovedano oglaševanje blagovnih znamk alkoholnih pijač, ki vsebujejo več kot 15 volumenskih odstotkov alkohola, če so na polici nad točilnim pultom postavljene prazne steklenice alkoholnih pijač? 

Glede na določbe Zakona o zdravstveni ustreznosti živil in izdelkov ter snovi, ki prihajajo v stik z živili, je treba poudariti, da je oglaševanje alkoholnih pijač z več kot 15 volumenskih odstotkov alkohola v Republiki Sloveniji absolutno prepovedano, ne glede na to, v kakšni obliki in na kakšnih nosilcih se izvaja.  

Navedeno velja tudi za vsako oglaševanje blagovne znamke:
- ki nastopa v imenu kateregakoli izdelka z več kot 15 volumenskih odstotkov alkohola, in
- je neposredno ali posredno povezana z alkoholno pijačo z več kot 15 volumenskih odstotkov. 

Tržni inšpektorat Republike Slovenije je izdal mnenje, po katerem ne gre za oglaševanje, če se na drobnem inventarju oziroma potrošnem materialu v gostinskih lokalih (na gostinskem priboru, kot so kozarci), pojavlja blagovna znamka alkoholne pijače in se pijača te blagovne znamke tudi streže v takem kozarcu. 

V uvodnem primeru, ko so na polici nad točilnim pultom postavljene prazne steklenice z razvidno blagovno znamko alkoholne pijače, ki vsebuje več kot 15 volumenskih odstotkov alkohola, ne moremo govoriti o gostinskem priboru, za katerega je oglaševanje dovoljeno, saj so prazne steklenice (najverjetneje) postavljene na polico zgolj z namenom oglaševanja. 

Glede na navedeno gre torej v primeru, ko se pojavljajo blagovne znamke alkoholnih pijač, ki vsebujejo več kot 15 volumenskih odstotkov alkohola, na praznih steklenicah na vidnem mestu v lokalu, po mnenju tržnega inšpektorja, za prepovedano oglaševanje alkohola. 

PRAVNI VIR:
Zakon o zdravstveni ustreznosti živil in izdelkov ter snovi, ki prihajajo v stik z živili
(UL RS 52/2000, 42/2002)

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *