Oktober - slovenska visoka moda gre v svet

Avtor: Nives Pahor | Objava: 11.04.2005

Mlado modno konfekcijsko podjetje si hitro utira pot v tujino. Kitajska, Japonska - zakaj pa ne?



Oktober, za to slovensko modno blagovno znamko visokega cenovnega razreda stoji mlado podjetje (na trgu od leta 2000), ki se z lastno modno blagovno znamko zelo uspešno prebija na globalnem trgu modne konfekcije. Proizvodnjo njihovih kolekcij so v celoti zaupali slovenski Muri. Od novembra 2004 so njihova oblačila iz kolekcije pomlad-poletje 2005 na voljo tudi japonskim medijem, prodaja v dveh trgovinah pa se je začela letošnjega februarja. 

Pogovarjali smo se z Matijo Škofom, vodjo projektov v Oktobru. 

Kako gledate na Kitajsko z vidika vašega poslovanja? Kakšne so priložnosti, nevarnosti?

Kitajska je za tekstilno industrijo izziv že zadnjih 15 let. Proizvajalci iz drugih držav so morali poiskati nove proizvodne in logistične tehnologije, da so konkurenčni poceni delovni sili. Tisti, ki tega niso naredili, enostavno ne morejo konkurirati. Proces traja že 15 let in v prihodnosti ne bo nič drugače, kot je zdaj.  

Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.

Za modno industrijo pa je Kitajska priložnost, saj pomeni hitro rastoči potrošniški trg, ki se vse bolj amerikanizira in evropeizira, po drugi strani pa s kakovostno in poceni izdelavo prinaša novo dodano vrednost lastnikom blagovnih znamk, ki tako kompenzirajo splošni upad prodaje. Posebna zgodba pa so Kitajske oblačilne blagovne znamke, ki bodo v prihodnosti velika konkurenca predvsem konfekcionarjem, ki prodajajo prek verig veleblagovnic.  

Ali so na takem trgu priložnosti za Slovenijo?

Slovenija ima na področju izdelave, to je tekstilne industrije, priložnost zgolj v iskanju novih tehnoloških postopkov in iskanju poslovnih partnerjev, katerih cene oblačil prenesejo visok strošek izdelave oblačil. Na ravni domačih blagovnih znamk pa je edina možna usmeritev iskanje tržnih niš, premik v višje cenovne razrede in branding. Če bodo domače blagovne znamke ostale znotraj istih cenovnih razredov, bodo morale prenesti celotno proizvodnjo v tujino ali pa bodo propadle.  

Ali razmišljate o nastopu z vašo modno kolekcijo na Kitajskem trgu?

Od 19. februarja 2005 naprej se v našem 'showroomu' vrstijo trgovci iz Kitajske, koliko bomo uspešni s prodajo, pa bomo videli na koncu.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *