Spletna prodaja tujim kupcem

Avtor: Boštjan J. Turk | Objava: 11.01.2010



V naši spletni trgovini prodajamo elektronske aparate. Razmišljam o tem, da bi odprli tudi angleško različico trgovine, torej bi izdelke prodajali na tujih trgih. Zanima me, kako je v tem primeru s pravicami potrošnikov? Kateri zakon velja, slovenski ali zakon države, iz katere prihaja kupec? Moramo servisno mrežo zagotavljati v državi kupca? Moramo navodila za uporabo prevesti v jezik kupca?
 
Trenutno veljavni zakon o elektronskem poslovanju na trgu (ZEPT) določa, da mora ponudnik storitev s sedežem v Republiki Sloveniji opravljati storitve informacijske družbe na koordiniranem področju v skladu z veljavnimi predpisi v Republiki Sloveniji. Podjetje s sedežem v Republiki Sloveniji, ki se ukvarja s spletno prodajo izdelkov, mora torej načelno poslovati v skladu s slovenskim pravom. Vendar pa je pri potrošniški pogodbi uveljavljena izjema. Ne glede na načelo svobodne izbire prava pri pogodbah, se za potrošniško pogodbo v vsakem primeru uporablja pravo države, v kateri ima potrošnik stalno prebivališče, če je sklenitev pogodbe posledica ponudbe ali oglasa v tej državi, ali če je potrošnik v tej državi opravil dejanja, potrebna za sklenitev pogodbe.
 
Po mojem mnenju je torej treba pravna razmerja v zvezi s spletno prodajo v mednarodnem prostoru presojati po pravu, ki velja v državi, kjer ima potrošnik stalno prebivališče. Če to pravo zahteva tudi zagotovitev servisne mreže potrošnikom v njegovi državi in uporabo jezika potrošnika pri navodilih za uporabo, potem morate tudi servisno mrežo zagotoviti v državi kupca, pa tudi navodila morate prevesti v njegov jezik.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *