Spletna prodaja v tujini

Avtor: Boštjan J. Turk | Objava: 10.03.2014


V naši spletni trgovini prodajamo športno opremo. Razmišljam, da bi odprli tudi hrvaško in angleško verzijo trgovine, da bi se torej poskusili prebiti tudi na tuje trge. Zanima me, katera zakonodaja v tem primeru pride v poštev - denimo s področja varstva potrošnikov? Kako pa je z nekaterimi drugimi stvarmi - ali moramo, denimo, servisno mrežo zagotavljati tudi v tujini?


Zakon o elektronskem poslovanju na trgu (ZEPT) določa, da mora ponudnik storitev s sedežem v Republiki Sloveniji opravljati storitve informacijske družbe v skladu z veljavnimi predpisi v Republiki Sloveniji. Če ima vaše podjetje sedež v Sloveniji, morate torej poslovati v skladu s slovenskim pravom. Vendar pa je pri potrošniški pogodbi uveljavljena izjema. Za to se namreč v vsakem primeru uporablja pravo države, v kateri ima potrošnik stalno prebivališče, če je sklenitev pogodbe posledica ponudbe ali reklame v tej državi ali če je potrošnik v tej državi opravil dejanja, potrebna za sklenitev pogodbe.


Po mojem mnenju je torej potrebno pravna razmerja v zvezi s spletno prodajo v tujini, o kateri govorite, presojati po pravu, ki velja v državi, kjer ima potrošnik stalno prebivališče (denimo po hrvaškem pravu, po britanskem pravu). Če to pravo zahteva tudi zagotovitev servisne mreže potrošnikom, potem velja, da morate tudi servisno mrežo zagotoviti v državi kupca.




Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *