Zaposleni meni, da je preobremenjen

Avtor: Nikolaj Mejaš | Objava: 10.07.2014


V podjetju imam težavo. V oddelku, pomembnem za dobro delovanje podjetja, imam pet zaposlenih. Delo je kompleksno in ker sem vedno skrbela za to, da so sodelavci med seboj nadomestljivi, vsi delajo vse. Med seboj pa se razlikujejo v učinkovitosti in kadar se kaj mudi, delo navadno delegiram najučinkovitejšemu med njimi. Ta je bil nekaj časa s tem zadovoljen, celo ponosen, da sem mu zaupala najbolj odgovorne naloge, zdaj pa mi očita, da ga preobremenjujem. Ker želim dobro sodelovanje tudi v prihodnje, bi želela nasvet, kako ukrepati, da bo delo še naprej uspešno opravljeno, zaposleni pa tudi zadovoljni. Kaj mi svetujete?

 

Popolnoma razumljivo je, da kadar ste v časovni stiski in želite, da je delo uspešno in v roku opravljeno, to delegirate tistemu, na katerega se lahko najbolj zanesete. To je popolnoma človeško in iz vidika zagotavljanja uspešnosti podjetja tudi dobra odločitev. Dokler zaposleni ob tem doživlja prijetna čustva, kot je zadovoljstvo in ponos, delo poteka nemoteno in medsebojni odnosi so v redu. Problem pa seveda nastopi, ko ta zaposleni doživlja, da je preobremenjen, morda celo »izkoriščan«.

 

Nič niste napisali, ali ste se o tem problemu, ko je bil zaznan - sporočen s strani zaposlenega, z njim tudi kaj pogovorili. Ne razpolagam tudi z informacijo, ali izvedbo teh »nujnih« nalog tudi kaj dodatno stimulirate, nagradite.

 

Menim, da je zdravilo za nastali problem predvsem komunikacija. V podjetjih se zaposleni seveda razlikujejo med seboj. Nekdo uspešno opravi svoje delovne obveznosti, ne želi pa delati preko polnega delovnega časa. Spet drugi ne odnehajo, dokler ni vse narejeno in se podjetju posvečajo popolnoma predano tudi v večjem obsegu od zakonsko določenega.

 

Navadno v podjetjih naredimo izbor ključnih kadrov in tudi talentov in skupaj z njimi pripravimo načrt njihovega kariernega razvoja. S tem zaposleni ve, da je za podjetje ključen kader in kaj lahko pričakuje v prihodnosti. To bi lahko naredili tudi v vašem podjetju. Najprej pa predlagamo, da se z zaposlenim pogovorite in mu poveste, da je za vas zelo pomemben. Povejte mu tudi, zakaj mu delegirate te »nujne« naloge. Povprašajte ga, kaj bi bilo zanj v redu, da bi lahko ta način obdržali tudi v prihodnje. Morda potrebuje javno pohvalo, finančno spodbudo, kakšen dan dopusta več, uresničitev želje po dodatnem izobraževanju  ali pa kaj drugega. Lahko pa je v njegovem zasebnem življenju prišlo do spremembe (partnerstvo, starševstvo, skrb za ostarele starše, nov hobi ) in mu je čas postal bolj pomemben kot prej. Morda se zaradi tega ne želi več posvečati delovnim obveznostim tudi preko obveznega delovnega časa.

 

Na pogovor se pripravite, naredite pregled, kolikokrat v zadnjem letu ste ga dodatno obremenili ali pa delegirali nujne naloge njemu in ne drugim. Preverite tudi, v kolikšni meri je obremenjen preko polnega delovnega časa, ali je moral delati tudi ob prostih vikendih in praznikih. Te informacije boste lahko uporabili na pogovoru z njim. Včasih je lahko doživljanje preobremenjenosti tudi zelo subjektivno in se razlikuje od številk, ki jih pokaže takšna analiza. Na pogovoru z zaposlenim pa na koncu sprejmite tudi skupen dogovor - zavezo o sodelovanju - delovanju v prihodnje.

 

 


Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *