Zavajajoče in agresivno oglaševanje

Avtor: Boštjan J. Turk | Objava: 04.04.2011

Pri oglaševanju še posebno pazite, kadar v oglasu nastopajo otroci ali kadar z oglasom nagovarjate otroke. Tako oglaševanje je lahko hitro označeno kot agresivno in nezakonito.



V enem od naših medijev sem nedavno zasledil oglas, v katerem nastopa povsem običajen možakar na srednje odgovornem položaju v nekem podjetju. Možakar, obdan z dvema lepima sodelavkama, se nasmehne pred kamero in reče: »Odkar uporabljam parfum xy, se mi je življenje popolnoma spremenilo. Sodelavk v službi se sploh več ne morem znebiti, saj mi povsod sledijo, pa še žena je zadnje čase nenavadno prijazna z mano. Ni kaj, parfum xy mi je polepšal življenje. Doslej nisem veljal ravno za zapeljivca, od trenutka, ko sem začel uporabljati parfum xy, pa moja samozavest še nikoli ni bila na tako visoki ravni.«
 
V neki drugem TV oglasu lahko spremljamo otroka, ki »žica« svojega očeta, naj mu kupi točno določeno čokolado, ker je tako dobra, da se sploh ne more meriti z drugimi čokoladami. Če pa vsaj občasno poslušate katero izmed naših radijskih postaj, ste skoraj zanesljivo že slišali oglas, v katerem nastopa pubertetnik z značilnim tečnim glasom in želi od mame na vsak način pridobiti denar za nakup neke akustične naprave: »Mami, dej dnar ...«
 
Katera je skupna točka zgornjih oglasov? Zdi se, da poskušajo vsi trije nekoliko odstopati od povprečja, kar je sicer nedvomno spretna in modra oglaševalska taktika, saj je dokazano, da imajo prav izstopajoča oglaševalska sporočila najboljši marketinški učinek. Ampak, ali se vam takole na prvi pogled morda dozdeva, da je med njimi vendarle kakšna pomembna razlika?

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *