|
|
||||||||
Zgodba o porcelanu CatbiyurKatja Jurgec Bricman in Jure Bricman sta na začetku skoraj obupala. A zdaj njuni porcelanski izdelki uspevajo na svetovnih trgih ...
Katja Jurgec Bricman in Jure Bricman sta se kot profesorja likovne pedagogike že od nekdaj rada preizkušala na najrazličnejših ustvarjalnih področjih. Jureta so zanimali računalniki, internet, video, fotografija in multimediji, Katja pa je prisegala na ročno oblikovanje v različnih materialih.
Srečanje s prastaro obrtjo
Na nekem pedagoškem seminarju, kjer je bil govor tudi o porcelanu, se je Katji porodila ideja, da bi bilo lahko izdelovanje unikatnih izdelkov iz porcelana ustvarjalno in hkrati tržno zanimivo. Kupila sva peč za porcelan in se lotila raziskovanja prastare, a za naju zelo nove obrti.
Znanj o izdelavi porcelana nisva hotela preveč prevzemati od drugih, pa tudi sicer priznani in uveljavljeni svetovni proizvajalci neradi izdajajo postopke in recepte za izdelavo.
V prvih dveh letih sva doživljala poraz za porazom, saj nisva imela niti osnovnega znanja o izdelavi izdelkov v manj zahtevnih keramičnih tehnikah, kaj šele v najzahtevnejši tehniki porcelana. Med tem ko sva zavrgla veliko izdelkov in skoraj že obupala, sva si nehote prav skozi te napake nabirala izkušnje, ki so naju pozneje pripeljale do izvirne, samosvoje tehnologije.
Usmeritev v izvirnost Ko je na najin naslov prispelo vabilo za sodelovanje v projektu “Edinstveno iz Slovenije”, pod pokroviteljstvom Pospeševalnega centra za malo gospodarstvo, za nastop na sejmu v Los Angelesu, sva se prvič resno zamislila, da bi najin hobi lahko postal čisto zaresna obrt. Kot pustolovca sva si kupila karte za New York in se odpravila raziskovat ameriški trg. Sprehajala sva se po galerijah in trgovinah in bila šokirana nad ogromno ponudbo najrazličnejših izdelkov. Dobila sva vtis,da imajo v Ameriki tako rekoč že čisto vse … V obupu sva se spraševala, kaj bi lahko midva, iz vasi na Koroškem, iz majhnih Kotelj, ponudila na velikem svetovnem trgu.
Spoznala sva, da nama bo uspela le z izvirnim, unikatnim, samosvojim izdelkom. Nehala sva iskati popolno tehnologijo, raje sva se začela ukvarjati z iskanjem svoje identitete v materialu. Nastali so prvi unikatni servisi za kavo in čaj, ki so se močno razlikovali od vsega doslej videnega porcelana. Zanimivo je, da so ljudje najin drugačni porcelan z zanimanjem sprejeli in začela so prihajati prva naročila.
Rojstvo blagovne znamke
Hitro se je pokazalo, da za dober nastop na trgu ni dovolj samo zanimiv izdelek. Oblikovala sva blagovno znamko, ki sva jo poimenovala Catbriyur, kar je izpeljanka iz najinih imen in priimkov, ideja za ime pa izvira še iz študentskih let… Z znanjem iz drugih področij je Jure začel oblikovati embalažo, plakate , internetne, multimedijske predstavitve -DVD-je, CD-je, ki so se počasi izoblikovali v celostno marketinško podobo.
Uspeh doma in v tujini
S takim celostnim pristopom je prodaja na domačem trgu skokovito narasla, prav tako pa ni bilo ovir za nastop na tujih trgih. Lani nama je uspelo podpisati ekskluzivno pogodbo za italijanski in francoski trg za dobo petih let. Prav tako se nadaljuje najina prisotnost na ameriškem trgu, kjer imava v New Yorku predstavnika pod okriljem PCMG. Najine izdelke so opazili tudi mediji, saj so o nama posneli nekaj oddaj, najodmevnejša pa je bila oddaja Slovenski magazin, ki so jo predvajali na slovenski nacionalni televiziji, v New Yorku, na SAT 3 in deželah Alpe-Adrie. Najini izdelki so vse bolj iskani za poslovna in protokolarna darila.
Rast proizvodnje in načrti
Proizvodnje potrebe vedno bolj naraščajo, domača klet, kjer sva začela, je že zdavnaj premajhna. V tekočem letu sva na Prevaljah na Koroškem začela urejati nove prostore – atelje, galerijo in delavnico, kjer predvidevava, da bova lahko zaposlila nekaj delavcev za pomožna pripravljalna dela.
V letu 2003 se bova udeležila sejma v Milanu. V pripravi je nova kolekcija porcelana z imenom Sanjska zgodba, za katero sva promocijski material pripravljala na Karibih. Pospremila jo bo velika propagandna akcija na jumbo plakatih, najprej na Koroškem, nato drugod po Sloveniji.
Vseskozi raziskujeva nove izrazne možnosti v materialu, tako da za leto 2004/5 že pripravljava kolekcijo z imenom Ponosni led, ki jo bova poskušala poslati na trg v skandinavskih deželah. Preberite si še: |
|